News
Digitalizarea administrării proprietății publice
Astăzi, 18 aprilie, a fost lansat proiectul de asistență pentru reforma guvernanței în cadrul întreprinderilor de stat ce urmează a fi implementat în cadrul Agenției Proprietății Publice (APP), cu suportul Fundației Soros Moldova și cu sprijinul Centrului Analitic Expert-Grup.
Potrivit lui Eugeniu Cozonac, directorul general AAP, una dintre priorități pentru autoritate este digitalizarea proceselor interne și a registrelor care există la APP. Este foarte important să implementăm niște procese care treptat vor dezvolta o cultură corporativă diferită de ceea ce a fost până acum. Parte a schimbării culturii corporative care va duce la eficiență este creșterea transparenței decizionale, pentru ca populația să cunoască ce se întâmplă cu întreprinderile de stat. Noi am identificat în cadrul Agenției o serie de procese care sunt ineficiente – cum ar fi ținerea mai multor Registre, datele cărora nu sunt sincronizate și nu oferă o informație de ansamblu privind activitatea întreprinderilor, ceea ce face dificilă adoptarea de către stat a unor decizii, a menționat directorul AAP. După cum a explicat directorul Centrului Analitic Expert-Grup, Adrian Lupușor, proiectul constă din două obiective majore; primul ține de sporirea transparenței și comunicării cu publicul pentru a face accesibilă informația despre întreprinderile de stat și proprietatea publică prin digitalizarea datelor colectate la moment de către APP și prin simplificarea activității de reglementare de către APP, ce va oferi posibilitatea conducerii să cunoască situația la zi a fiecărei întrenderi, fiind dezvoltat în acest sens și un sistem informational. Încă un obiectiv ține de îmbunătățirea cadrului legal și instituțional care vizează guvernanța corporativă în sectorul de stat prin elaborarea proiectului de lege privind politica de stat în domeniul propietății publice, care va reprezenta viziunea statului în domeniul proprietății publice, acesta fiind și un angajament al FMI.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
963 views
The date of publishing:
18 April /2022 15:42
Catalogul tematic
Servicii electronice | Noutăți
Tags:
intreprindere de stat | digitalizare | Proiect
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.