News
Digitalizarea economiei naționale, în atenția autorităților
După cum a menționat ministrul Economiei și Infrastructurii, Sergiu Răilean, elaborarea acestui document a durat circa o lună, perioadă în care au fost colectate propuneri de la mediul de business și autorități.
Potrivit ministrului, foaia de parcurs conține patru obiective majore, care au ca scop înlăturarea barierelor pentru dezvoltarea procesului de digitizare a economiei naționale. Acestea sunt
-
facilitarea interacțiunii la distanță și promovarea serviciilor digitale pentru mediul de afaceri;
-
stimularea utilizării comerțului electronic de către companii și consumatori;
-
simplificarea procedurilor vamale la exportul online;
-
stimularea serviciilor poștale și de curierat și promovarea și atragerea în țară a platformelor naționale și internaționale de comerț electronic.
Mă bucur că sunt persoane optimiste în această perioadă, care au încredere în ceea ce fac, aceasta ne face să sperăm că vom trece cu bine peste aceste provocări. Aveți cel mai mare suport din partea noastră, a adăugat ministrul.
Documentul conține 37 de acțiuni, printre care stimularea conectării la Serviciul guvernamental de plăți MPay a tuturor prestatorilor de servicii publice administrative, excluderea procedurii implicite de eliberare a deciziilor, certificatelor, extraselor, actelor permisive pe suport de hârtie, elaborarea și promovarea amendamentelor la legislația privind protecția datelor cu caracter personal, susținerea digitalizării ÎMM prin oferirea suportului informațional, consultativ și financiar.
De asemenea, documentul prevede crearea unei platforme on-line naționale de comerț electronic cu funcționalitățile de integrare a informației despre producătorii locali prezenți în spațiul virtual, crearea instrumentelor financiare de susținere și a mecanismelor de promovare a inovației digitale și a startup-urilor tehnologice, elaborarea unor măsuri de stimulare fiscală a comerțului electronic și estimarea impactului bugetar al acestora, realizarea unui catalog al furnizorilor locali de soluții IT pentru comerțul electronic, atragerea prestatorilor internaționali de servicii de plăți electronice pentru a se extinde în RM sau a accepta agenți economici din țară în calitate de furnizori.
O serie de acțiuni se referă la digitalizarea procedurilor vamale, cum ar fi dezvoltarea SIIV „ASYCUDA World” și integrarea modulelor sistemului informațional al Poștei Moldove și curierat rapid și obținerea statutului de Agent Economic Autorizat pentru simplificări vamale de către Poșta Moldovei și alți operatori interesați, automatizarea procesării vamale a coletelor în Centrul republican de prelucrare a poștei, eliminarea taxei de 0,1% pentru procedurile vamale la exportul mărfurilor prin intermediul trimiterilor poștale internaționale, aprobarea unei declarații vamale cu un set redus de date pentru a fi utilizată în cazul trimiterilor poștale internaționale.
Totodată, secretarul de stat din cadrul MEI, Vitalie Tarlev, a menționat că o parte din acțiuni sunt deja în derulare, fiind vorba despre elaborarea unui regulament de utilizare a Mpay, aprobarea de către Parlament a unui proiect de lege ce va facilita eliberarea și prezentarea actelor permisive în format electronic, armonizarea cadrului legislativ ce ține de utilizarea semnăturii electronice avansate cu cerințele europene.
La rândul lor, reprezentanții mediului de business au menționat că elaborarea foii de parcurs este un prim pas spre dezvoltarea digitalizării economiei și că documentul trebuie valorificat. Ei au solicitat discuții suplimentare ce țin de utilizarea semnăturii electronice, activitatea Poștei Moldovei, digitizarea activității Agenției Naționale Transport Auto, elaborarea unei platforme online dedicate comerțului electronic etc.
Pentru implementarea foii de parcurs va fi creat un Grup de lucru, a cărui președinție va fi asigurată de Asociația Națională a Companiilor din Domeniul TIC.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
1415 views
The date of publishing:
27 July /2020 15:12
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
digitalizare | comert electronic | comert online | ministerul economiei | Consiliul Economic | monitorul.fisc.md
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.