News
e-APL: facilitarea interacțiunii digitale
În opinia autorilor proiectului, realizarea proiectului va implementa un model de tip auto-servire, în cadrul căruia fiecare APL va dispune de instrumentarul necesar pentru utilizarea și administrarea independentă a e-APL în limita jurisdicției proprii. La nivel tehnologic, e-APL urmează să reprezinte un mediu de partajare a resurselor informaționale existente la nivel central, inclusiv celor care urmează a fi instituite pe parcurs, cu scopul disponibilizării acestora la nivel de APL.
Exploatarea platformei va contribui la diminuarea costurilor de accesare și procesare a datelor, astfel încât cei interesați vor putea obține ușor datele necesare și serviciile electronice prin utilizarea unui singur punct de acces. La fel, implementarea e-APL va permite sporirea transparenței activității APL, va standardiza procesele de business și documentele aferente acestora, va reduce timpul de interacțiune cu cetățenii și mediul de afaceri, va contribui la raționalizarea procesului de prestare a serviciilor publice la nivel local prin consumarea automată a datelor necesare din resursele informaționale de stat și serviciile guvernamentale de platformă.
Conform Conceptului, scopul e-APL constă în asigurarea autorităților locale cu o soluție informatică (scalabilă, configurabilă, conectată la resursele informaționale de stat și compatibilă cu ulterioarele dezvoltări și integrări) care va facilita accesul instant la date prin interoperabilitatea cu resursele informaționale de stat. e-APL va oferi un model tehnologic de referință și interfețe program pentru scalarea sistemelor informaționale de la nivel central la nivel local.
Costurile estimate pentru implementarea portalului e-APL sunt de 5,4 mil. lei și se propune a fi acoperite din mijloacele proiectului „Modernizarea serviciilor guvernamentale”.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
875 views
The date of publishing:
16 May /2022 07:59
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
e-APL | concept | Proiect
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.