News
Foaia de parcurs pentru digitalizarea economiei, la șase luni de implementare
Din cele 37 de acțiuni din varianta inițială a documentului, 7 sunt realizate, acestea având caracter continuu și țin de activitatea IMM-urilor. Altele 23 de acțiuni sunt în proces de implementare și necesită suport guvernamental și legislativ (pachetul digital nr.1 ce prevede modificarea a 26 de acte), iar 7 acțiuni nu sunt realizate.
În cadrul ședinței a fost menționat faptul că Foaia de parcurs se bucură de un real suport din partea comunității de afaceri, donatorilor și partenerilor de dezvoltare, fiind un instrument temporar pentru întreprinderile mici și mijlocii, dar care deja și-a demonstrat eficiența.
Astfel, ODIMM a implementat Instrumentul de susținere privind digitalizarea ÎMM, care reprezintă un set de activități cu o abordare complexă, prin intermediul cărora se propune susținerea transferului tehnologic și dezvoltării digitale a ÎMM-urilor pentru valorificarea potențialului inovativ, inclusiv facilitarea accesului lor pe piețele interne și externe. La moment, instrumentul are un buget de 25 mil. lei. În cadrul programului 466 de persoane și-au îmbunătățit competențele în domeniul comerțului electronic și al digitalizării afacerilor, 180 de proiecte au fost acceptate pentru finanțare, valoarea granturilor constituind 11,36 mil. lei, iar valoarea investițiilor în economie – 23,06 mil. lei.
Totodată, ODIMM este în proces de elaborare a unui nou program național de susținere a digitalizării ÎMM-urilor, iar un accent deosebit va fi pus pe alfabetizarea digitală a acestora, pentru că o bună parte din întreprinderi nu dețin competențe și cunoștințe în acest domeniu.
Participanții au concluzionat că Foaia de parcurs urmează a fi completată cu alte acțiuni și adaptată realităților, ținând cont de faptul că ea trebiue să acopere toate problemele cu care se confruntă businessul în procesul digitalizării.
Astfel, comunitatea de afaceri este îndemnată să vină, până la 1 martie curent, cu propuneri și sugestii de îmbunătățire a documentului, unele dintre acestea fiind înaintate chiar astăzi: posibilitatea eliberării semnăturii electronice la distanță (utilă pentru inițierea afacerii de către persoane ce se află peste hotarele țării), digitalizarea proceselor interne în cadrul companiei și integrarea în Foaia de parcurs a Strategiei e-sănătate.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
1200 views
The date of publishing:
03 February /2021 12:10
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
Consiliul Economic | digitalizare | monitorul.fisc.md
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.