News
Înregistrarea electronica a statului de șomer
Astfel, în acest sistem vor putea fi înregistrate cererile pentru obținerea statului de șomer, precum și verificată informația declarată de persoană în instituțiile competente prin platforma de interoperabilitate, dar și generate deciziile de stabilire a dreptului la ajutor, de suspendare, restabilire sau încetare a plăților ajutorului de șomaj. Prin urmare, impactul implementării SIA ÎSȘ va consta în modificarea modului de depunere a cererii de înregistrare cu statut de șomer și a documentelor aferente serviciului, precum și a modului de examinare a întrunirii condițiilor necesare de stabilire a dreptului la ajutor de șomaj. SIA ÎSȘ urmează să fie integrat cu serviciile guvernamentale (MPass, MSign, MLog, MNotify și MConnect). Respectiv, consumatorii de date ai sistemului vor putea verifica dacă solicitantul nu obține venituri din activități de lucru și extrasul din contul de asigurări sociale deținut de Casa Națională de Asigurări Sociale sau dacă solicitantul nu obține venituri din activități antreprenoriale, din sistemul de informații al Serviciului Fiscal de Stat. Posesorul și deținătorul SIA ÎSȘ este Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă. Implementarea sistemului va fi finanțată din mijloacele financiare ale proiectului „Modernizarea serviciilor guvernamentale” implementat de Agenția de Guvernare Electronică, în baza acordurilor de finanţare semnate cu Asociaţia Internaţională pentru Dezvoltare şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare. Costurile privind implementarea acestuia sunt de $163080, necesare pentru elaborarea SIA ÎSȘ și pentru asigurarea mentenanței acestuia pe parcursul primului an. Hotărârea a intrat în vigoare la data publicării.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
1089 views
The date of publishing:
22 November /2021 07:58
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
statut | somer | ajutor de somaj | Hotarire de Guvern
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.