News
Instrucțiunea privind modul de expediere și recepționare a documentelor electronice, aprobată
Instrucțiunea stabileşte modul de expediere şi recepţionare a documentelor electronice între SFS, BNM, bănci, prestatorii de servicii de plată, executori judecătorești și autoritățile publice emitente de mandate de executare, precum şi regulile de utilizare a sistemului.
Astfel, SIA CCDE oferă posibilitatea înregistrării informaţiilor parvenite de la participanți la sistem, după caz, despre deschiderea, modificarea şi închiderea conturilor bancare/ de plăţi ale persoanelor fizice şi juridice străine care nu dispun de obiecte impozabile, nu au obligaţii fiscale şi lipsesc în sistemul informațional al SFS, inclusiv pentru persoanele fizice rezidente care deţin act de identitate provizoriu, precum şi înregistrarea informaţiei despre conturile bancare/de plăţi altele decât cele prevăzute de art.167 alin. (1) din Codul fiscal.
Potrivit Instrucțiunii, Banca Națională, băncile și prestatorii de servicii de plată întocmesc şi expediază, prin intermediul SIA CCDE la adresa SFS următoarele documente:
-
certificatul privind deschiderea conturilor bancare/ de plăţi;
-
certificatul privind modificarea contului de plată/ bancar;
-
certificatul privind închiderea contului de plată/ bancar;
-
cotorul dispoziţiei privind suspendarea operaţiunilor la conturile bancare ale contribuabilului;
-
comunicatul privind înscrierea mijloacelor bănești la cont, în cazul suspendării operațiunilor la conturile bancare;
-
informaţia privind executarea ordinului incaso;
-
informația privind disponibilul mijloacelor bănești în cont;
-
informaţia privind rulajul mijloacelor băneşti, soldul pe conturile bancare/de plăţi, tranzacţiile şi operaţiunile efectuate;
-
certificatul pentru deschiderea conturilor de plăţi/ bancare persoanelor străine şi persoanelor rezidente care deţin act de identitate provizoriu;
-
informaţia despre conturile bancare închise.
Documentul electronic va trece în statutul recepţionat dacă va fi accesat de destinatarul documentului electronic sau va fi preluat de sistemul destinatarului acestuia ce utilizează scenariul de încărcare automată a documentelor electronice.
Ordinul va fi pus în aplicare din 1 ianuarie 2021, iar Ordinul IFPS nr. 284/ 2012 va fi abrogat.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
E-mail *
1760 views
The date of publishing:
11 December /2020 11:55
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
ordin SFS | document electronic | monitorul.fisc.md
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.