News
Integrarea sistemelor de contabilitate ale agenților economici cu noua versiune a sistemului „e - Factura”
Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe (CTIF) informează actualii și viitorii utilizatori ai sistemului informațional automatizat de creare și circulație a facturilor fiscale electronice (SIA) „e-Factura” că noua versiune a sistemului, aflată în proces de testare, conține un mecanism nou, modernizat de integrare a sistemelor de contabilitate ale agenților economici cu sistemul „e-Factura” prin intermediul aplicației API e-Factura.
Mecanismul asigură optimizarea proceselor și metodelor de utilizare a aplicației API eFactura prin micșorarea timpului pentru prelucrarea datelor; lichidarea restricțiilor de timp în utilizarea metodelor aplicate; introducerea unor câmpuri noi ce permit identificarea mult mai ușoară și mai operativă a facturilor fiscale descărcate în sistem.
Noua versiune a sistemului pune la dispoziția utilizatorilor, în funcție de preferințele acestora, două metode de integrare a sistemelor de contabilitate cu SIA „e-Factura”.
Prima metodă - Utilizarea serviciului e-Factura în regim „Semi automatizat”-
prevede că facturile fiscale sunt înregistrate în sistemul de contabilitate al furnizorului și expediate ulterior în SIA „e-Factura”, după care furnizorul aplică semnăturile electronice în sistemul „e-Factura” prin intermediul portalului de servicii fiscale electronice www.servicii.fisc.md. Întrucât această metodă nu implică resurse mari în ajustarea sistemului de contabilitate, ea este recomandată agenților economici care emit lunar un număr nesemnificativ de facturi fiscale. Alte informații pot fi găsite în Ghidul de integrare.
A doua metodă - utilizarea sistemului e-Factura în regim „Complet automatizat” - prevede că facturile fiscale sunt înregistrate în sistemul de contabilitate al furnizorului unde are loc semnarea și expedierea facturilor fiscale, fără necesitatea de a accesa https://efactura.fisc.md/. Această metodă permite utilizatorilor sistemelor de contabilitate obținerea informației despre actorii implicați în tranzacția economică, statutul curent al facturilor fiscale create în sistemele de contabilitate, rezervarea de către SIA „e-Factura” a seriei și numărului pentru factura fiscală, etc. Metoda dată este recomandată agenților economici care emit lunar un volum mare de facturi fiscale. Mai multe detalii le găsiți în Ghidul de integrare.
Agenții economici care doresc o productivitate înaltă a procesului de semnare a facturilor fiscale în sistemul de evidență contabilă (peste 10000 de facturi emise lunar), pot accesa serviciul de aplicare automatizată a semnăturii electronice PKI-Server oferit de Serviciului Tehnologia Informației și Securității Cibernetice (STISC). Pentru mai multe detalii apelați Serviciul Suport Clienți al STISC la numărul de telefon: 022 820911.
Pentru consultații și suport tehnic privind utilizarea funcționalităților noii versiuni a SIA „e-Factura”, apelați Centrul de apel al CTIF la numărul de telefon: 022 822222.
Vă amintim că CTIF a început procesul de testare a noii versiuni a SIA „e-Factura” la 01.06.2020. Informații despre modul de participare la testarea sistemului pot fi găsite aici
Totodată, CTIF a inițiat un ciclu de instruiri online privind utilizarea noii versiuni a SIA „e-Factura” pentru contribuabilii persoane juridice. Amănunte despre participarea la aceste instruiri le puteți găsi aici
via | ctif.gov.md
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD" | Instituția Publică Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe (CTIF)
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
2085 views
The date of publishing:
10 June /2020 09:22
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
e-Factura | achizii publice | sistem informaţional
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.