News
Prestarea serviciilor publice: accent pe metodele electronice
Astfel, și art. 131 din Codul fiscal (ce reglementează atribuțiile organelor de administrare fiscală) a fost suplinit cu prevederi ce au ca scop oferirea posibilității generării și descărcării în format electronic a extraselor din unele registre de stat prin intermediul portalurilor dedicate persoanelor fizice/persoanelor juridice și echivalării puterii juridice a acestora cu extrasele emise pe suport de hârtie.
Totodată, pe lângă informaţia privind lipsa/existenţa restanţelor față de buget, prin intermediul portalurilor vor fi expuse și informațiile ce se conțin în Registrul bunurilor imobile, dar și informația din cazierul judiciar, care va fi prezentată de Agenția Servicii Publice și respectiv, de deținătorul Sistemului informaţional integral automatizat de evidenţă a infracţiunilor, a cauzelor penale şi a persoanelor care au săvârșit infracţiuni.
La rândul său, Casa Națională de Asigurări Sociale va expune informaţia privind stagiul de cotizare pentru a fi accesată de către persoana fizică prin intermediul portalului guvernamental al cetățeanului, iar organul înregistrării de stat va publica informația din Registrul de stat și din actele de constituire ale persoanei juridice pentru a fi accesată de către administrator și/ sau fondator, prin intermediul portalului guvernamental al antreprenorului.
Legea va intra în vigoare la 1 ianuarie 2023. De la data punerii în aplicare a acesteia, entitățile definite în calitate de entități raportoare conform Legii nr. 308/2017 cu privire la prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, autorităţile publice, persoanele juridice de drept public și asociaţii ale acestor autorități sau persoane, instanțele judecătorești și destinatarii finali ai informaţiilor din registrele de stat nu vor mai solicita prezentarea pe suport de hârtie a informaţiilor necesare efectuării procedurilor administrative sau altor proceduri prevăzute de lege.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
868 views
The date of publishing:
21 April /2022 07:59
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
servicii publice | evidenta | comunicare
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.