News
Protecția consumatorilor în anul 2020: calitatea serviciilor prestate
Potrivit raportului, subiectele frecvent reclamate țin de servicii prestate, fiind recepționate 645 petiții (micro finanțare, refuzul rambursării banilor pentru biletele avia din cauza anulării zborului, deservire tehnică auto, transport de pasageri taxi, comunale, telecomunicații, turistice, imobiliare, comerț online, reparații telefoane, mobilă, locuințe).
Totodată, a fost înregistrat un număr mare de reclamații privind produsele nealimentare - 458, iar altele 197 vizează serviciile de comerț și se referă la refuzul de a presta serviciul, neeliberarea bonului fiscal, refuzul de a prezenta registrul de reclamații, preț majorat, practici comerciale incorecte, lipsa indicatorului de preț etc.
Fiind responsabilă de supravegherea respectării legislației cu privire la drepturile consumatorilor la încheierea contractelor, pe parcursul anului 2020, în cadrul examinării petițiilor APCSP a examinat 223 contracte reclamate de consumatori sub aspectul prezenței clauzelor abuzive (creditare nebancară, investiții în construcții, fabricare la comandă/reparații). Neconformități s-au constatat în 157 contracte examinate, respective, au fost încheiate 157 acte de constatare a clauzelor abuzive, dintre care 6 au fost transmise în instanța de judecată.
În același timp, la linia telefonică a consumatorului au apelat pe parcursului anului precedent 8940 consumatori, care semnalau încălcări admise de către comercianți ce țin de produsele industriale, serviciile prestate, produsele de alimentare/ alimentație publică, regulile de comerț și mijloacele de măsurare.
Apelurile telefonice au parvenit din toate raioanele țării, în topul celor 20 localități fiind: Chișinău - 6796, Bălți - 533, Cahul - 216, Hîncești – 88, Căușeni - 85, Edineț – 85 etc.
În raport se mai menționează că în domeniul produselor nealimentare și serviciilor (inclusiv turistice), metrologiei legale, jocurilor de noroc, Agenția a realizat 361 activități de informare, precum și 35 vizite consultanță. În cadrul activităților de informare au primit consultanță 13505 de persoane.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
1055 views
The date of publishing:
09 April /2021 07:59
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
protectia consumatorilor | petiții | APCSP | raport | monitorul.fisc.md
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.