News
Raportul narativ privind executarea bugetelor autorităților de stat
- Descrierea generală a executării bugetelor autorităţilor sau instituțiilor bugetare
- Descrierea informației din balanțul contabil
- Descrierea creanţelor şi datoriilor, formate înautoritățile sau instituţiile bugetare
- Descrierea performanței pe programe/subprograme și pe contingent
- Informație adițională
- Descrierea părţii de venituri cu indicarea modificărilor indicatorilor aprobaţi initial, cauzele modificării acestora şi nivelul executării planului precizat, precum şi nivelul executării faţă de perioada respectivă a anului precedent
- Descrierea părţii de cheltuieli pe fiecare ramură cu includerea, în mod obligatoriu, a explicaţiilor care argumentează modificarea indicatorilor aprobaţi, inclusiv precizările de pe parcursul anului aprobate de către legislativ, precum şi explicarea devierilor modificării acestora.
- informații privind existenţa şi circulaţia mijloacelor fixe, a materialelor și a valorilor materiale primite cu titlu de ajutor umanitar;
- descrierea fluxului mijloacelor bănești, cu indicarea după caz a mijloacelor plasate în depozite;
- informații privind veniturile și cheltuielile bugetare, rezultatul anului curent;
- informații privind creditele bugetare acordate și rambursate;
- informații privind împrumuturile bugetare primite şi rambursate;
- informații privind împrumuturile primite şi rambursate de la instituțiile financiare și nefinanciare, inclusiv din anii precedenţi;
- informații privind neajunsurile, delapidările şi măsurile întreprinse întru recuperarea acestora;
- informații privind mijloacele temporar intrate în posesia autorităţilor bugetare.
- descrierea va conține explicarea cauzelor admiterii creanțelor și datoriilor şi măsurile întreprinse întru lichidarea acestora;
- includerea, după caz, informații privind sancţiunile administrative aplicate pe parcursul anului pentru nerespectarea disciplinei financiare.
- analiza performanţei realizate în raport cu obiectivele asumate şi cheltuielile efectuate în perioada de gestiune.
- explicaţii privind devierile majore şi factorii care le-au influenţat, inclusiv dacă acestea au fost influenţate de modificările limitei de alocaţii.
- identificarea eventualelor probleme în procesul de implementare a programului sau subprogramului şi propuneri de soluţionare a acestora.
- efectuarea analizei cheltuielilor executate pentru realizare а programelor de utilare ale instituţiilor, editarea manualelor, susţinerea tinerilor specialişti, organizarea şi desfăşurarea examenelor de absolvire (întru consolidarea bazei tehnico-materiale), copii orfani, copii înfiați și rămași fără îngrijirea părintească, luați sub tutelă (curatelă), programele naționale/speciale din domeniul sănătății.
- evoluţia personalului şi a contingentului (elevi, studenţi, auditori, masteranzi etc.) la total şi pe fiecare instituţie în comparaţie cu cele aprobate pe anul bugetar respectiv, numărul funcţiilor vacante.
- analiza cheltuielilor salariale reale şi a salariului mediu pe categorii de personal în comparaţie cu perioada respectivă de raportare a anului precedent.
- explicarea devierilor numărului de instituţii, personal, contingentului de elevi şi studenţi şi analiza raportului studenţi/profesor, elevi/profesor şi studenţi/personal auxiliar, elevi/personal auxiliar.
- dinamica utilizării paturilor, numărul persoanelor rehabilitate sau tratate în instituţiile medicosanitare şi de asistenţă
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
3085 views
The date of publishing:
20 February /2017 12:00
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
raport | executarea bugetului | institutii bugetare | raport financiar | Moldova | cheltuieli
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.