News
Regulament special: achizițiile publice pentru prevenirea şi controlul COVID-19
Odată cu publicarea Regulamentului și intrarea acestuia în vigoare, prevederile acestuia se vor aplica în exclusivitate procedurilor de achiziții publice necesare pentru prevenirea şi controlul infecției COVID-19 inițiate pe perioada stării de urgență în sănătate publică, declarată prin Hotărârea Comisiei Naționale Extraordinare de Sănătate Publică nr.10 din 15 mai 2020.
Totodată, pentru contractele de achiziții publice necesare pentru prevenirea și controlul infecției COVID-19, a căror valoare estimată (fără TVA) va fi mai mică decât pragul indicat supra, vor continua să se aplice prevederile Regulamentului cu privire la achizițiile publice de valoare mică, aprobat prin HG nr.665/2016.
Proiectul noului regulament prevede că, pentru procedurile de achiziție publică, perioada cuprinsă între data publicării anunțului de participare în Buletinul achizițiilor publice și data-limită de depunere a ofertelor este de cel puțin 10 zile pentru procedura de licitație deschisă sau licitație restrânsă. În aceste condiții, autoritatea contractantă va organiza și realiza procesul de comunicare cu operatorii economici, inclusiv depunerea ofertelor și clarificărilor, prin SIA „RSAP” sau pe suport de hârtie în cazul lipsei funcționalităților în SIA „RSAP”, iar în cadrul procedurii de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunț de participare – și prin e-mail.
Pentru a diminua termenul de achiziție a bunurilor și serviciilor, orice operator economic va fi în drept să solicite explicații privind documentația de atribuire în decurs de 5 zile, care se va calcula de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire. La rândul său, autoritatea vafi obligată de a răspunde la această solicitare în termen de până la 2 zile lucrătoare de la primirea solicitării.
Proiectul propune ca Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor să fie obligată de a soluționa în fond contestația în termen de 10 zile lucrătoare de la data primirii ei, iar în situația incidenței unei excepții care împiedică examinarea în fond a contestației, conform art. 86 alin. (1) din Legea nr.131/2015, să se expună pe marginea acesteia în termen de 5 zile. În cazuri temeinic justificate, termenul de soluționare a contestației va putea fi prelungit o singură dată cu 5 zile.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
1347 views
The date of publishing:
16 June /2020 08:01
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
achizii publice | Proiect | regulament | monitorul.fisc.md
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.