News

Serviciile prestate online de CCI, tot mai solicitate

Începând cu 28 septembrie curent, încă 50 de companii se vor conecta la platforma lansată de Camera de Comerț și Industrie – www.client.chamber.md,  pentru a beneficia de serviciile online de expertiză a mărfurilor, a anunțat președintele CCI, Sergiu Harea, în cadrul unui eveniment de promovare a platformei. De la lansarea acesteia în luna septembrie a anului trecut, 70 de agenți economici au devenit utilizatori ai respectivelor servicii.
 
După cum a menționat Sergiu Harea, extinderea numărului de utilizatori este posibilă după ce noii clienți au obținut semnături electronice cu sprijinul financiar oferit de proiectul Optim al Agenției Elvețiene pentru Dezvoltare și Cooperare SDC, implementat de HELVETAS Swiss Intercooperation. Această activitate este parte a campaniei de promovare a digitalizării serviciilor CCI în domeniul expertizei, evaluării și certificării originii mărfurilor, menite să faciliteze și simplifice procedurile de export.
 
Portalul client.chamber.md oferă utilizatorilor posibilitatea să solicite în regim online servicii ale Camerei de Comerț și Industrie:
  • expertiza mărfurilor
  • evaluarea bunurilor și
  • eliberarea certificatului de origine nepreferențial.
 
 
Totodată, Sergiu Harea a anunțat că până la sfârșitul anului curent este planificată lansarea a încă trei servicii pe platforma online www.client.chamber.md:
  • Carnet ATA pentru export temporar
  • Certificate electronice de origine și
  • Avize de atestare a impedimentului justificator (forță majoră).
 
De asemenea, vor continua acțiunile de îmbunătățire a funcționalităților platformei de învățare la distanță academy.chamber.md, precum și a Registrului membrilor CCI.
 
La rândul său, viceprim-ministrul pentru digitalizare, Iurie Țurcanu, s-a referit la măsurile incluse în Planul de acțiuni al Guvernului pentru anii 2021-2022 în domeniul respectiv, ce au ca scop sporirea digitalizării în domeniul antreprenoriatului, printre care: înregistrarea și gestionarea afacerilor de la distanță, simplificarea raportării, reducerea numărului de acte constatatoare și persmisive, simplificarea și predictibilitatea controalelor, condiții mai clare pentru dezvoltarea comerțului electronic, diversificarea modalităților de plată electronice, simplificarea fiscalizării tranzacțiilor electronice, dezvoltarea infrastructurii de livrare a serviciilor și alte acțiuni.
 
Totodată, în cadrul evenimentului s-a desfășurat și un workshop privind utilizarea platformei pentru noii utilizatori, dar și privind utilizarea serviciilor de e-Guvernare: MSign, MPass, MPay, MNotify, MPower, MConnect etc.
author icon

Marina Căldare

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD" | Camera de Comerţ şi Industrie a Moldovei

965 views

The date of publishing:

28 September /2021 11:34

Catalogul tematic

Noutăți

Tags:

CCI | servicii online

0 comments

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon