Electronic services
Modul de creare a companiilor în cadrul SIA „e-Factura”: modificări la funcțional
„Cauza nereflectării la Cumpărător a facturii fiscale create de Furnizor în sistemul „e-Factura” a fost explicată în respectivul articol, oferit recent de publicația noastră. Astăzi, întru minimizarea erorilor comise de către utilizatorii sistemului „e-Factura”, comunicăm că, la data de 8 iuie 2021, SFS a lansat modificări la acest funcțional și venim cu unele detalieri.
Numărul companiilor din RM create de către utilizatori în cadrul sistemului „e-Factura”, cu indicarea în boxa destinată codului fiscal a unor simboluri adiționale, era în permanentă creștere, fapt ce genera înregistrarea solicitărilor la Centrul unic de apel al SFS privind imposibilitatea creării facturilor fiscale cu date corecte ale cumpărătorilor, conform Registrelor informaționale de stat. Astfel, asupra funcționalului au fost efectuate ajustări și au fost eliminate din interfața sistemului înregistrările create de către utilizatorii sistemului.
La etapa actuală, urmare a completării codului fiscal al cumpărătorului, se afișează doar codul fiscal conform căruia se extrag și se afișează datele din Registrele informaționale de stat.
În pofida excluderii înregistrărilor de companii create de către utilizatorii sistemului „e-Factura”, funcționalul ce oferă posibilitatea creării noilor companii este menținut, fapt pentru care SFS recomandă contribuabililor să-l utilizeze conform recomandărilor. Funcționalul de adăugare a companiilor este destinat doar pentru crearea înregistrărilor în cadrul sistemului e-Factura cu datele entităților nerezidente, care nu parcurg procesul de înregistrare și luare la evidență fiscală la instituțiile publice din RM.
Până la ajustarea opțiunii de adăugare a companiilor din data de 8 iulie curent, la crearea unei noi înregistrări codul fiscal eronat se afișa pentru toți utilizatorii sistemului. Din data actualizării sistemului, datele companiei create manual de către utilizatorul sistemului se vor afișa doar pentru „Furnizorul” care a creat înregistrarea și nu se va reflecta la crearea facturii fiscale de către alți Furnizori - utilizatori ai SIA „e-Factura”.
În exemplul ce urmează prezentăm modul de creare manuală în cadrul sistemului a unei înregistrări de companie și de reflectare pentru Furnizorul care a creat-o (ex: compania TEST_CONT_UNIC), precum și pentru un alt Furnizor.
Astfel, ultima imagine este dovada faptului că utilizatorul companiei TEST_CONT_UNIC a creat o companie manual, cu date diferite de cele din Registrele informaționale de stat și la indicarea codului fiscal înregistrarea se afișează pentru acesta. Pentru al doilea Furnizor, la indicarea aceluiași codul fiscal al Cumpărătorului, se afișează doar codul fiscal conform căruia se extrag și se autocompletează datele corecte ale Cumpărătorului din Registrele informaționale de stat.
Înregistrarea manuală a unei companii în cadrul sistemului „e-Factura” se poate diferenția de cea din Registrele informaționale de stat prin opțiunea „Editează”, care se afișează doar în cazul selectării din listă a înregistrării companiei create manual de către utilizatorul sistemului. În cazul selectării din listă a codului fiscal corect și existent în Registrele informaționale de stat, opțiunea „Editează” lipsește.
Menționăm că înregistrările eronate ale companiilor se creează nu doar prin intermediul opțiunii de adăugare a companiei sau de editare, ci și prin încărcarea fișierelor în format XML sau API.
SFS continuă lucrările de îmbunătățire a funcționalului sistemului „e-Factura” de creare a companiilor în cadrul sistemului și în curând va lansa actualizări ale sistemului, prin care la crearea companiei se va valida codul fiscal introdus manual și se va restricționa posibilitatea de creare după un anumit algoritm de verificare. Publicația noastră va informa contribuabilii despre punerea în aplicare a actualizărilor.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
1823 views
The date of publishing:
16 July /2021 08:01
Catalogul tematic
Servicii electronice | Noutăți | Factura fiscală
Tags:
e-Factura | SIA | registru | compania
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.