News
Finanțarea participativă. Cum vor raporta furnizorii?
Furnizorii de servicii de finanțare participativă (crowdfunding) vor prezenta o serie de rapoarte Comisiei Naționale a Pieței Financiare.
În Monitorul Oficial din 1 noiembrie curent a fost publicat Regulamentul privind obligațiile de raportare ale furnizorilor de servicii de finanțare participativă, aprobat prin de Comisia Națională a Pieței Financiare (CNPF) Hotărârea nr.46/1 din 8 noiembrie.
Furnizorii vor prezenta rapoartele conform prevederilor Regulamentului până la radierea acestora din Registrul furnizorilor de servicii de finanțare participativă. Este important de menționat că administratorul furnizorului sau alte persoane care au semnat rapoartele date poartă răspundere pentru autenticitatea datelor incluse în ele.
Astfel, furnizorii vor avea obligația de completer și prezentare a următoarelor formulare de raport:
- Formularul 2 (F2) – Raport privind ofertele de finanțare participativă
- Formularul 3 (F3) – Raport privind investitorii care au acordat finanțare participativă bazată pe împrumut
- Formularul 3 A (F3-A) – Raportul privind investitorii care au acordat finanțare participativă bazată pe investiții
- Formularul 4 (F4) – Raport anual de activitate.
Ce va include Raportul anual de activitate
Este important de menționat că Raportul anual de activitate (F4) va include, cel puțin, următoarele informații privind:
- organigrama și structura funcțională,
- funcțiile operaționale externalizate,
- rezultatele controalelor interne,
- riscurile depistate pe parcursul anului, gestiunea și ameliorarea acestora,
- situațiile financiare auditate și recomandările de audit,
- informațiile cu privire la acțiunile judiciare aflate pe rolul instanțelor judecătorești și orice alte procedure extrajudiciare în care este implicat furnizorul,
- litigiile puse pe rolul instanțelor de judecată împotriva dezvoltatorilor de proiecte, debitorilor consumatori, proceduri de executare silită intentate față de dezvoltatorii de proiecte, debitorii consumatori în vederea recuperării împrumuturilor,
- reclamațiile recepționate de către furnizor în perioada de raportare,
- verificarea trimestrială a conturilor fiduciare și conturilor proprii ale furnizorului, în vederea asigurării utilizării mijloacelor bănești accumulate, exclusiv pentru activitatea de finanțare participativă
- hotărârile adunărior generale și a ședințelor consiliului furnizorului în funcție de forma de organizare.
Rapoartele se semnează de către administratorul furnizorului, iar în lipsa acestuia, de către o persoană cu funcție de răspundere desemnată. Rapoartele F1, F2 și F3 se prezintă semestrial până la data de 25 a lunii ce urmează după semestrul de raportare, iar Raportul F4 se prezintă annual, până la data de 31 mai pentru anul anterior de gestiune. Rapoartele se întocmes în limba română și se prezintă CNPF în formă electronică.
Amintim, la 1 martie curent a intrat în vigoare Legea nr. 181/2023 privind serviciile de finanțare participativă, prin care se oferă o alternativă de finanțare pentru întreprinderile nou-înființate, întreprinderile mici și mijlocii și pentru autoritățile administrației publice locale, prin intermediul platformelor de finanțare participativă – un sistem informațional cu acces public, gestionat de un furnizor de servicii de finanțare participativă. Conform legii menționate, furnizor de servicii de finanțare participativă este o persoană juridică (constituită sub formă de SRL sau SA), înregistrată în Republica Moldova și autorizată să presteze servicii de finanțare participativă.
Aspecte fiscale aferente serviciilor de finanțare participativă (crowdfunding) AICI.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
258 views
The date of publishing:
04 November /2024 08:00
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
furnizor | finantare participativa | procesul de raportare
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.