News

Formularul „Constatare amiabilă de accident” va putea fi completat și semnat electronic

Formularul „Constatare amiabilă de accident” va putea fi eliberat atât pe suport hârtie, cât și electronic, la solicitare. În cazul încheierii contractului de asigurare obligatorie RCA prin utilizarea mijloacelor electronice, Formularul se va pune la dispoziție în format electronic, concomitent cu Polița de asigurare obligatorie RCA.

 

Comisia Naţională a Pieței Financiare (CNPF) anunță că a inițiat consultarea publică a proiectului Hotărârii cu privire la procedurile aferente constatării amiabile de accident - proiect ce are ca scop, în primul rând, asigurarea mecanismului de completare și semnare a Formularului ,,Constatare amiabilă de accident” prin utilizarea mijloacelor electronice.

 

În formularul standartizat „Constatare amiabilă de accident” se consemnează circumstanţele producerii evenimentului, datele de identificare a vehiculelor implicate, precum și datele din polițele de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA). 

 

Conform Hotărârii CNPF nr. 37/14/2019 cu privire la procedurile aferente constatării amiabile de accident, formularul „Constatare amiabilă de accident” se eliberează obligatoriu la încheierea contractului de asigurare RCA, în varianța tipărită pe hârtie. Însă, CNPF susține intenția digitalizării proceselor de completare a  formularului, urmărind scopul instituirii unui mecanism care ar permite societăților de asigurare și Biroului Național al Asigurătorilor de Autovehicule (BNAA) să își dezvolte propriile soluții tehnice care vor asigura completarea formularului prin mijloace de comunicare la distanță, elaborate de comun acord, la nivel de piață sau în mod individual, de fiecare societate de asigurare.

 

Mai mult ca atât,  menținerea formei mixte (pe hârtie și electronic) va asigura o perioadă de tranziție necesară atât pentru asigurători – pentru elaborarea soluțiilor tehnice adecvate, cât și pentru beneficiarii asigurării – pentru a asigura o perioadă de adaptare cu completării formularului prin mijloace de comunicare la distanță. Această abordare permite crearea unui echilibru în vederea asigurării confortului persoanelor implicate în accidentul rutier, facilitând tranziția către digitalizare în mod eficient și sustenabil, se menționează în nota proiectului.

 

Conform proiectului, cu cel puțin 30 zile înainte de punerea în aplicare a soluțiilor tehnice de completare a Formularului „Constatare amiabilă de accident” în formă electronică, asigurătorul sau BNAA va notifica Comisia Națională a Pieței Financiare.

 

Recomandările pe marginea proiectului, pot fi prezentate, până la 30 august 2024, pe adresa poștală a CNPF (mun. Chișinău, bd. Ștefan cel Mare și Sfânt nr. 77, MD-2012) sau în format electronic, la adresa de email: constantin.rosca@cnpf.md și office@cnpf.md, telefon de contact: 022 859 493. Proiectul poate fi consultat aici.

 

Mai multe despre procedura, avantajele, dar și limitările constatării amiabile de accident rutier puteți consulta în acest articol.

 

author icon

Marina Căldare

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

481 views

The date of publishing:

21 August /2024 07:55

Catalogul tematic

Noutăți

Tags:

consultari publice | accident rutier

0 comments

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon