
News
În Moldova va fi creat un nou sistem informațional de evidență a resurselor umane din autoritățile publice
Prin utilizarea funcționalităților digitale puse la dispoziție prin Sistemul informațional de evidență și management al resurselor umane (SI EMRU) - inclusiv cabinetul personal electronic al funcționarului public/alte categorii de personal - vor fi asigurate digitalizarea proceselor aferente dezvoltării carierei, evaluării performanțelor profesionale, formării și dezvoltării profesionale, ocupării funcțiilor publice/posturilor, suspendării și/sau încetărilor raporturilor de serviciu/de muncă și altor procese de personal, într-un format unitar, inclusiv cu posibilitatea generării rapoartelor statistice și de stare.
Cancelaria de Stat a elaborat proiectul hotărârii Guvernului cu privire la aprobarea Regulamentului privind modul de ținere a resursei informaționale formate în cadrul sistemului informațional de evidență și management al resurselor umane din autoritățile publice, implementarea căruia este esențială pentru crearea, dezvoltarea și implementarea SI EMRU, creșterea calității politicilor în domeniul resurselor umane și consolidarea capacității administrației publice de a răspunde cerințelor actuale de eficiență, transparență și responsabilitate.
Regulamentul va reglementa drepturile și obligațiile subiecților raporturilor juridice aferente creării și ținerii resursei informaționale, modalitatea de ținere a acesteia, procedura de înregistrare, modificare, completare și radiere a datelor, interacțiunea cu furnizorii de date, precum și măsurile de asigurare a securității resursei, definite și descrise în conformitate cu prevederile cadrului normativ privind funcția publică și statutul funcționarului public. De menționat, că structura organizatorică, spațiul informațional și cel tehnologic al SI, precum și aspectele privind securitatea și protecția informației sunt definite și descrise în Conceptul Sistemului informațional de evidență și management al resurselor umane din autoritățile publice, aprobat prin HG nr.172/2025.
Proiectul prevede formarea resursei informaționale Registrul funcțiilor publice şi al funcționarilor publici, care va reprezenta unica resursă informațională de stat în domeniul gestionării resurselor umane din autoritățile publice.
Astfel, Registrul va asigura ținerea evidenței datelor privind funcțiile publice/posturi, rapoartele de serviciu/de muncă, CIM, modificările, suspendările și încetările raporturilor de serviciu/de muncă, datele privind evaluarea performanțelor, dezvoltarea profesională, modalități de ocupare a funcțiilor publice/posturilor vacante/temporar vacante/temporar absente, abateri și sancțiuni disciplinare, concedii, deplasări, corpul de rezervă al funcționarilor publici și al stagiarilor, planul anual de ocupare a funcțiilor publice, alte proceduri de personal în domeniul managementului resurselor umane în serviciul public.
Conform datelor preliminare, costurile totale estimate pentru întregul proces de dezvoltare și implementare a SI EMRU, sunt de aproximativ 14,23 mil. lei, acoperind toate etapele – de la proiectare și dezvoltare, la pilotare, testare, instruire și extinderea utilizării sistemului în administrația publică
De menționat, că proiectul prevede abrogarea HG nr.106/2014 prin care a fost aprobat Regulamentul privind organizarea şi funcționarea SIA „Registrul funcțiilor publice şi al funcționarilor publici” , însă sistemul nu a reușit să fie implementat integral, fiind utilizat parțial și neuniform la nivelul autorităților publice, iar ulterior începând cu anul 2019, resursa a fost migrată pe platforma MCloud, fără a fi reconfigurată pentru a permite integrarea, extinderea și interoperabilitatea cu alte sisteme relevante.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
E-mail *
1412 views
The date of publishing:
13 August /2025 07:55
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
functionar public | sisteme informationale
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.