News

În Moldova va fi instituit Portalul guvernamental de verificare a datelor

Persoanele juridice de drept public și de drept privat, precum și persoanele fizice abilitate conform cadrului normativ să îndeplinească un serviciu public sau de interes public, care din diferite motive nu au acces la platforma de interoperabilitate (MConnect), vor asigura verificarea on-line a înregistrărilor privind adresa de domiciliu și/sau de reședință temporară sau a altor informații disponibile pe Portalul guvernamental de verificare a datelor, prin accesarea adresei electronice https://verifica.gov.md/.

 

Guvernul, în cadrul ședinței din 26 august curent, a aprobat hotărârea cu privire la Portalul guvernamental de verificare a datelor, în calitate de instrument principal de acces la informații documentate, parte integrată a Portalului guvernamental integrat EVO.

 

Conform Regulamentului privind funcționarea și utilizarea Portalului, acesta va reprezenta un ansamblu de resurse și tehnologii informaționale, mijloace tehnice de program și metodologii, aflate în interconexiune, destinat să ofere persoanelor menționate supra, un mecanism eficient, fiabil şi modern de verificare, prin intermediul unui punct de acces, a informațiilor documentate necesare pentru prestarea unui serviciu public sau a unui serviciu de interes public, disponibile în cadrul registrelor şi sistemelor informaționale de stat.

 

În temeiul prevederilor hotărârii aprobate, ministerele, Cancelaria de Stat, alte autorități administrative centrale subordonate Guvernului şi structurile organizaționale din sfera lor de competentă, autoritățile/instituțiile publice și organizațiile de stat autonome, subordonate sau înființate de Guvern, în limitele competențelor prevăzute de lege vor asigura, în conformitate cu prevederile actelor normative în materie de schimb de date și interoperabilitate, disponibilitatea datelor pe care le dețin în propriile registre și SI, în mod proactiv sau conform solicitărilor înaintate de IP „Agenția de Guvernare Electronică”, în scopul expunerii acestora în cadrul Portalului și, opțional, la necesitate, generarea documentelor electronice ce conțin date din registre de stat.

 

Odată cu instituirea Portalului, nu se va admite solicitarea documentului confirmativ de la persoanele fizice care se adresează pentru obținerea unui serviciu public sau a unui serviciu de interes public pentru prestarea căruia este prevăzută verificarea înregistrării la domiciliu și/sau de reședință temporară în Registrul de stat al populației sau a altor informații necesare prestării serviciilor publice sau a serviciilor de interes public, dacă înregistrările sau informațiile respective sunt disponibile în Portalul guvernamental de verificare a datelor.

 

Dezvoltarea Portalului se va asigura din contul bugetului IP „Agenția de Guvernare Electronică” și va constitui, conform estimărilor preliminare, 75 mii lei.

Tatiana Smeșnaia

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

759 views

The date of publishing:

01 September /2025 07:55

Catalogul tematic

Noutăți

Tags:

sistem informaţional | baza de date | verificari

0 comments

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon