
News
Înregistrarea în calitate de centru de asistență tehnică pentru mașinile de casă şi de control/imprimantele fiscale se va efectua pe un termen de 5 ani
Vineri, 5 septembrie curent, în Monitorul Oficial a fost publicată Legea nr. 227 din 10 iulie 2025 pentru modificarea unor acte normative (optimizarea proceselor de obținere a actelor permisive), elaborate în scopul asigurării unui cadru legal coerent și eficient în domeniul reglementării prin autorizare a activității de întreprinzător.
De menționat, că în urma postmonitorizării aplicării Legii nr. 160/2011 privind reglementarea prin autorizare a activității de întreprinzător, s-a constatat oportunitatea revizuirii Nomenclatorului actelor permisive, în scopul reducerii poverii administrative asupra mediului de afaceri prin eliminarea documentelor confirmative redundante (adeverințe, extrase, certificate, duplicate etc.). Această acțiune, în opinia experților, va contribui la simplificarea procedurilor administrative, sporirea transparenței şi facilitarea desfășurării activităților economice.
Astfel, în temeiul Legii nr.227/2025 va fi expus în redacție nouă art. 1441 din Codul fiscal care stabilește procedura înregistrării în calitate de centru de asistență tehnică pentru mașinile de casă și de control/imprimantele fiscale.
Conform noii redacții al alin. (1) art. 1441 din CF, furnizorii de mașini de casă și de control/imprimante fiscale și centrele de asistență tehnică pentru mașinile de casă și de control/imprimantele fiscale (CAT MCC/IF) vor fi în drept să inițieze activitatea doar după înregistrarea la Serviciul Fiscal de Stat. Înregistrarea în calitate de CAT MCC/IF se va efectua gratis, pe un termen de 5 ani. Reiterăm, că la etapa actuală furnizorii CAT MCC/IF obțin certificate de înregistrare ce sunt valabile pe un termen de 3 ani.
Pentru a fi înregistrat, în temeiul alin. (4) al articolului menționat, solicitantul va depune cererea și următoarele acte la SFS:
a) copia ordinului de numire a persoanelor (numele, prenumele, IDNP-ul, numărul și data-limită de valabilitate ale legitimației) responsabile de domeniul pentru care se solicită înregistrarea (adresa pentru corespondență, inclusiv e-mail, telefon, fax);
b) copiile contractelor de colaborare cu furnizorul de MCC/IM în care, în mod expres, urmează a fi enumerate modelele de mașini de casă și de control/imprimante fiscale care vor fi deservite (domeniul de certificare pentru solicitanții de certificat CAT MCC/IF);
c) preavizul furnizorului concret de MCC/IF despre acordul de a elibera sigiliile de protecție pentru mașinile de casă și de control/imprimantele fiscale (sigiliile furnizorului);
d) lista angajaților specialiști (numele, prenumele, IDNP-ul, numărul și data limită de valabilitate ale legitimației) care efectuează instalarea, repararea și deservirea tehnică a MCC/IF.
Totodată, odată cu intrarea în vigoare a noilor prevederi, alin. (15) al art. 1441 din CF va stabili că depistarea, de către SFS, a unor date neveridice în informația declarată de solicitant sau a lipsei documentelor necesare prevăzute supra va servi drept temei pentru sistarea termenului de înregistrare inițială sau a unei înregistrări noi a solicitantului în calitate de CAT MCC/IF.
Solicitantului i se va comunica, prin notificare, asupra neajunsurilor și i se va acorda un termen pentru înlăturarea neajunsurilor, ce nu va depăși 10 zile lucrătoare de la data recepționării notificării. În cazul în care solicitantul nu va înlătura neajunsurile în termenul acordat, autoritatea fiscal va retrage înregistrarea inițială sau va refuza înregistrarea nouă a solicitantului în calitate de CAT MCC/IF.
Atragem atenția, că noile prevederi vor fi puse în aplicare la expirarea termenului de 5 luni de la data publicării în MO, adică, din 5 februarie anul 2026.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
E-mail *
105 views
The date of publishing:
08 September /2025 07:55
Catalogul tematic
Noutăți | Echipamente de casă şi control
Tags:
imprimanta fiscală | ECC
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.