
News
Instruire și certificare în domeniul auditului intern în sectorul public: Ministerul Finanțelor a lansat procesul de înmatriculare
Ministerul Finanțelor anunță inițierea procesului de înmatriculare la Programul de instruire și certificare în domeniul auditului intern în sectorul public, pentru nivelul de bază, nivelul intermediar și nivelul avansat.
Perioadele de desfășurare a cursurilor de instruire planificate pentru semestrul II al anului 2025 sunt:
· Cursul de instruire pentru nivelul de bază: 05-26 septembrie 2025;
· Cursul de instruire pentru nivelul intermediar: 30 octombrie – 21 noiembrie 2025.
Sesiunile de instruire pentru fiecare nivel, cu o durată de 62 ore academice, se vor desfășura în format on-line (pe platforma ZOOM).
Conform prevederilor pct. 171 al Regulamentului privind dobândirea, confirmarea și dezvoltarea calificării profesionale în domeniul auditului intern în sectorul public, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 556/2019 (cu modificările ulterioare), participarea la cursul de instruire este gratuită pentru angajații autorităților și instituțiilor bugetare, costurile fiind acoperite de Ministerul Finanțelor. Pentru celelalte categorii de participanți, cheltuielile vor fi suportate de angajator sau de participant.
Pentru a asigura buna desfășurare a procesului de înmatriculare, Comisia de certificare se va întruni în ședință cu 5 zile lucrătoare înainte de data începerii cursului de instruire, pentru examinarea cererilor de înmatriculare înregistrate și aprobarea listei participanților admiși la Programul de instruire și certificare pentru nivelul corespunzător.
Conform prevederilor pct. 10 al Regulamentului menționat, participarea la Programul de instruire și certificare este condiționată de corespunderea candidatului criteriilor de eligibilitate stabilite, care se referă la:
1. formare profesională;
2. experiență profesională;
3. după caz, promovarea examenului de evaluare a cunoștințelor corespunzător nivelului precedent al Programului de instruire și certificare.
Astfel, pentru a obține calitatea de participant la Programul de instruire și certificare, pentru fiecare nivel, candidatul va depune prin intermediului platformei https://certificare-ai.mf.gov.md o cerere de înmatriculare cu anexarea următoarelor acte confirmative:
1. copia buletinului/cărții de identitate;
2. curriculum vitae, întocmit în format Europass;
3. copia diplomei de studii;
4. documentul ce confirmă experiența profesională;
5. documentul ce atestă locul actual de muncă (sub forma unei scrisori / adeverințe / certificat, eliberat de angajator, care confirmă statutul de salariat și validitatea raporturilor de muncă la date depunerii cererii de înmatriculare);
6. declarația pe propria răspundere privind veridicitatea informațiilor anexate (formularul declarației este aici).
7. după caz, copia certificatului de evaluare a cunoștințelor pentru nivelul precedent al Programului de instruire și certificare.
De menționat că, autentificarea pe pagina web https://certificare-ai.mf.gov.md se va efectua prin intermediul serviciului guvernamental MPass, cu aplicarea semnăturii electronice a persoanei fizice. Prezentarea modului de autentificare și depunere a cererilor pentru participare la Programul de instruire și certificare este prezentată în îndrumarul video care poate fi accesat la următorul link.
Informații adiționale pot fi obținute la tel. 022-26-28-18, 022-26-28-06 sau prin adresarea unui mesaj la adresa de e-mail: olesea.gatcan@mf.gov.md
Instituții:
Ministerul Finanțelor al Republicii Moldova | Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
E-mail *
147 views
The date of publishing:
21 August /2025 07:44
Catalogul tematic
Audit
Tags:
Cursuri de instruire | Audit
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.