Meal tickets

Tichete de masă electronice - Întrebări și răspunsuri

Stimați cititori, cu siguranță aveți întrebări ce țin de utilizarea tichetelor de masă electronice. În continuare vă propunem o listă cu cele mai frecvente astfel de întrebări, la care, totodată, vă oferim și răspunsurile!
Nr.Întrebare Răspuns
1Ce sunt tichetele de masă electronice Tichetele de masa pe suport electronic sunt, la fel ca si in cazul
tichetelor de masa pe suport de hartie, bonuri de valoare dedicate exclusiv
alocatiei inidividuale de hrana a salariatilor. 
2Este obligatorie pentru angajatori alegerea suportului card pentru
acordarea tichetelor de masa?
Nu este obligatorie alegerea suportului card pentru acordarea tichetelor
de masa. Angajatorii pot opta fie pentru acordarea tichetelor de masa pe suport
de hartie, fie pentru tichete de masa electronice, fie pentru comenzi mixte.

La alegerea suportului de hartie sau card trebuie avute in vedere mai multe
aspecte, cum ar fi:
- preferintele si obiceiurile de consum ale salariatilor;
- fluctuatia de personal;
- reteaua de parteneri comercianti care accepta tichete de masa pe suport de
hartie, mult mai extinsa decat cea care accepta tichete de masa electronice;
- amplasarea geografica a angajatorului si domiciliul salariatilor;
- gradul de familiarizare a salariatilor cu platile electronice;
- costurile aferente fiecarui tip de tichet in parte;
- timpul de livrare a cardurilor/tichetelor de masa pe suport de hartie
- logistica specifica fiecarui tip de tichete in parte;
3Ce costuri are angajatorul daca acorda tichete de masa electronice?La fel ca in cazul tichetelor de masa pe suport de hartie, costurile
angajatorului difera in functie de numarul de beneficiari si numarul de adrese
de livrare. Cu toate acestea, costurile pentru achizitionarea de tichete de
masa electronice Edenred MD vor fi similare cu costurile aferente tichetelor de
masa pe suport de hartie, aplicandu-se in plus doar costurile cu emiterea
cardurilor (suportului de plastic).
4Ce comisioane platesc companiile care
achizitioneaza tichete de masa electronice?
Comisioanele se
platesc lunar?

Comisionul va fi achitat la fiecare comanda de incarcare a cardurilor de
tichete de masa si acesta acopera absolut toate cheltuielile legate de
administrare a cardurilor si a sumelor incarcate pe acestea
5Pot fi comandate in paralel atat tichete de masa pe suport
de hartie pentru o parte a salariatilor cat si tichete de masa
electronice pentru alti angajati din cadrul aceleiasi
companii?

Da, angajatorii pot
opta pentru comenzi mixte (tichete de masa pe suport de hartie si tichete de
masa electronice), in functie de preferintele lor si ale salariatilor.

6Este posibila alimentarea cardurilor de tichete de masa
cu alte sume decat cele destinate alocatiei de hrana?

Nu este permisa alimentarea
cardurilor de tichete de masa cu alte sume decat cele destinate alocatiei
individuale de hrana.

7Unde pot fi utilizate tichetele
de masa electronice
(cardurile de tichete de masa)

 Tichetele de masa pe
suport electronic pot fi utilizate
exclusiv in reteaua de parteneri comercianti
cu care operatorul de tichete de masa
a semnat contracte de colaborare si care
detin tehnica necesara incasarilor cu card.

8Daca un comerciant
accepta tichete de masa pe suport de hartie inseamna automat ca accepta si
tichete de masa electronice?

Daca un comerciant primeste ca modalitate de
plata tichetele de masa pe suport de hartie nu inseamna automat ca primeste si
tichete de masa electronice. Chiar daca sunt emise de catre acelasi operator,
pentru fiecare tip tichete de masa in parte trebuie semnate acorduri de
colaborare intre operator si comerciant. Deasemenea, comerciantii trebuie sa
aiba si tehnica necesara acceptarii tichetelor de masa electronice
9Cardurile de tichete de
masa pot fi uitlizate la bancomate pentru retragereea de numerar?

Cardurile de tichete de
masa nu pot fi utilizate pentru retragerea de numerar sau transferuri de
fonduri. Acestea se pot utiliza exclusiv in reteaua de parteneri comercianti ai
operatorului si doar pentru achizitionarea de produse alimentare.

10Ce se intampla cu
cardul daca un angajat pleaca din companie? Poate fi transferat unui alt
salariat?

Cardul de tichete de
masa ramane in posesia salariatului pentru care a fost emis pentru a-i permite
acestuia sa utilizeze sumele disponibile sau poate fi retras de catre angajator
daca pe card sunt incarcate sume necuvenite. Cardul nu poate fi transferat de
la un salariat la altul.

11Care este valabilitatea
sumelor incarcate pe cardurile de tichete de masa?

La fel ca in cazul tichetelor de masa pe suport
de hartie, valabilitatea tichetelor de masa electronice este de 6 luni de la
data emiterii
12 




Poate fi utilizat
cardul de tichete de masa in cazul transferului salariatului de la o companie
la alta?.

In cazul in care un
salariat se transfera de la o companie la alta, chiar si in cadrul aceluiasi
grup de firme, noul angajator trebuie sa comande salariatului un card de
tichete de masa. Cardul de tichete de masa nu este transferabil de la o
companie la alta, chiar daca este emis pe numele aceluiasi salariat.

13Cine plateste daca
salariatul isi pierde cardul de tichete de masa de mai multe ori?

Cheltuielile aferente
acordarii tichetelor de masa nu pot fi transferate de la angajator la salariat.
Prin urmare, chiar in situatia pierderii repetate a cardurilor de tichete de
masa, angajatorul va suporta contravaloarea emiterii unui nou card.

14Daca angajatorul
plaseaza comenzi mixte (hartie si card), trebuie plasate comenzi separate?

Da, in situatia
comenzilor mixte (suport de hartie si carduri), angajatorul va plasa 2 comenzi
iar operatorul va emite 2 facturi fiscale, aferente fiecarui tip de tichete de
masa in parte. Deasemenea, angajatorul va face 2 plati catre operator, in
conturi distincte pentru fiecare tip de comanda in parte.

15Ce se intampla daca
salariatul pierde cardul de tichete de masa?

In cazul pierderii sau
furtului, cardul de tichete de masa trebuie blocat imediat pentru a nu se
pierde sumele incarcate pe acesta.

16Salariatii sunt taxati
pentru plata cu tichete de masa electronice?

 




Conform legii, este
interzis angajatorilor sa taxeze in vreun fel salariatii sau sa diminueze
valoarea tichetelor de masa electronice. Toate costurile cu acordarea
tichetelor de masa electronice sor fi suportate de catre angajator.

17Utilizatorii pot
cheltui orice suma doresc de pa cardurile de tichete de masa?

Da, utilizatorii au
libertatea sa cheltuie orice suma doresc din fondurile disponibile pe cardurile
de tichete de masa. Nu exista un minim obligatoriu iar suma maxima reprezinta
totalul fondurilor disponibile pe card la momentul respectiv.

18Ce se intampla daca
ulterior platii cu cardul de tichete de masa utilizatorul doreste sa returneze
un produs?

Termenul si conditiile
in care pot fi returnate produse, precum si modalitatea de restituire a
contravalorii acestora sunt reglementate in cadrul politicii de retur a
fiecarui comerciant in parte

19Persoanele fizice care
doresc carduri de tichete de masa se pot adresa direct operatorului pentru a le
comanda?

Comenzile de carduri de
tichete de masa se pot procesa doar in baza unei comenzi ferme confirmate de
catre compania angajatoare, care are semnat un contract client cu operatorul,
folosind fisierul de comanda agreat.

20Care este termenul de
plata a comenzilor de tichete de masa electronice?

Fie ca sunt comenzi de
tichete de masa pe suport de hartie, fie tichete de masa pe suport electronic,
plata acestora se efectueaza in avans?

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

8296 views

The date of publishing:

10 September /2018 10:03

Catalogul tematic

Administrare fiscală | Noutăți

Tags:

tichete de masa | Edenred | intrebari raspunsuri

0 comments

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon