
News
Modul de solicitare, emitere și anulare al Acordul de preț în avans
Acordul de preț în avans, conform normelor în vigoare, se referă la decizia emisă de Serviciul Fiscal de Stat, care se emite contra cost la cererea companiilor, prin care sunt stabilite și justificate condițiile, modalitățile de formare a prețurilor de transfer pe parcursul unei perioade determinate, aferent tranzacției/tranzacțiilor controlate efectuate între persoane afiliate, în cadrul căruia se agreează în scris condițiile și modalitățile în care urmează sa fie stabilite prețurile de transfer ce vor fi utilizate în cadrul unei tranzacții intra-grup.
În articolul „Acordul de preț în avans: modul de solicitare, emitere, revocare și anulare”, publicat în ediția din iunie a „monitorului fiscal FISC.md”, autorii acestuia Pavel Dima și Radu David reiterează că, acordul este o formă scrisă a unei înțelegeri între autoritățile fiscale și contribuabili, iar potrivit legii va fi opozabilă autorităților fiscale pe toată perioada de valabilitate, care nu va depăși 5 perioade fiscale (inclusiv perioada în care a fost depusă cererea), cu posibilitatea extinderii în anumite situații.
Deținători unui abonament al publicației noastre vor afla din nr. 4 (95) al revistei care sunt principalele avantaje aduse de Acordul de preț în avans; care este modul depunerii cererii pentru emiterea APA, procedura examinării acesteia, tipurile și modificarea Acordului, în ce situații poate fi extins și revizuit acesta; particularitățile raportării aplicării APA, condițiile în care acesta încetează etc.
În concluzie autorii menționează că, emiterea unui APA presupune aprobarea în avans a unei metodologii de stabilire a prețurilor de transfer pentru un aranjament condiționat intra-grup pe un anumit termen și perioadă.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
E-mail *
250 views
The date of publishing:
23 June /2025 07:45
Catalogul tematic
Prețuri de transfer | Noutăți
Tags:
tranzacții economice
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.