News
Moratoriu pe funcțiile vacante înregistrate în sectorul bugetar până la 31 decembrie 2024
Cabinetul de miniștri a aprobat în ședința din 29 decembrie, proiectul hotării de Guvern pentru stabilirea moratoriului temporar privind încadrarea personalului din sectorul bugetar pe funcțiile vacante înregistrate. Astfel, se stabilește moratoriu temporar privind încadrarea personalului în instituțiile/autoritățile publice și în Casa Națională de Asigurări Sociale, în funcțiile vacante înregistrate la data de 30 noiembrie 2023. Moratoriul se aplică până la data de 31 decembrie 2024.
Totuși, prevederile hotărârii nu se aplică asupra funcțiilor pentru care, la data intrării în vigoare, a fost anunțat concurs.
Pe parcursul moratoriului, angajarea personalului în funcțiile vacante se realizează cu menținerea lunară a numărului de posturi vacante per instituție/autoritate publică, luând în considerare numărul funcțiilor ocupate.
De asemenea, prin derogare, încadrarea, în perioada moratoriului, a personalului strict necesar pentru realizarea misiunii autorității publice /instituției finanțate din bugetul de stat peste numărul de funcții vacante indicate sau în cazul reorganizărilor, se efectuează prin coordonarea cu Ministerul Finanțelor.
După cum a menționat ministrul Finanțelor, Petru Rotaru, măsurile de politici salariale propuse pentru anul 2024 au un impact considerabil asupra bugetului public național, fiind prognozate 2024 cheltuielile de personal în sumă de 27 548,9 mil.lei, în creștere cu 1 931 mil.lei față de cele din anul curent. Astfel, în scopul eficientizării resurselor financiare disponibile și direcționării acestora spre domeniile prioritare este necesară extinderea moratoriului pe funcțiile vacante în sectorul bugetar.
Amintim, pentru anul 2024, prin legea bugetului de stat a fost aprobată majorarea valorii de referință pentru salarizarea mai multor categorii de angajați.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
1160 views
The date of publishing:
29 December /2023 10:13
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
moratoriu
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.