
News
Noul Registru de stat al controalelor va fi pus în aplicare din 1 iulie anul 2027
Până la data de 1 iulie 2027, Cancelaria de Stat în comun cu organele de control, Unitatea de implementare a Proiectului Băncii Mondiale de Ameliorare a Competitivității și Agenția de Guvernare Electronică vor asigura dezvoltarea noii stive tehnologice a Registrului de stat a controalelor (RSC) pentru asigurarea alinierii la prevederile cadrului normativ în domeniul informatizării și al resurselor informaționale de stat legate de arhitectura software, de aspectele de securitate a informațiilor și migrarea datelor actualului software în versiunea nouă a RSC.
Pe agenda ședinței secretarilor generali de stat din 30 aprilie curent a fost inclus proiectul hotărârii de Guvern cu privire la aprobarea Regulamentului privind modul de ținere a Registrului de stat al controalelor, elaborat de Cancelaria de Stat în scopul dezvoltării unui nou sistem informațional ce va asigura standardizarea procedurilor de control, va aduce mai multă transparență în efectuarea controalelor, ceea ce va contribui la creșterea eficienței și consolidarea încrederii în organele de control.
În nota de fundamentare la proiect se subliniază că funcționalitățile actualului SI „Registrul de Stat al Controalelor”, platformă destinată centralizării și monitorizării activităților de control efectuate de organele de control asupra persoanelor supuse controlului, nu sunt exploatate pe deplin, astfel, fiind necesară dezvoltarea noilor posibilități tehnologice pentru a asigura o mai bună evidență centralizată a informației sistematizate cu referire la controalele de stat planificate/inopinate, inclusiv în cadrul procedurii de eliberare a actelor permisive, analizei riscurilor și evaluării activității organelor. Totodată, apreciază experții, practic toate tehnologiile utilizate în sistem sunt cu versiuni depășite, unele de peste 10 ani.
Conform proiectului, dezvoltarea noului RSC are următoarele obiective: creșterea calității și eficacității controalelor efectuate de către organele de control; îmbunătățirea eficienței activității interne a organelor și reducerea costurilor administrative; simplificarea proceselor de lucru ale organelor; creșterea transparenței acțiunilor de control pentru întreprinderi și cetățeni; migrarea actualului software la o nouă stivă tehnologică pentru a asigura alinierea la cerințele Agenției de Guvernare Electronică, legate de arhitectura software, aspectele de securitate a informațiilor, principiile de implementare și conformitate cu celelalte platforme implementate, în platforma tehnologică guvernamentală comună MCloud; modernizarea și digitalizarea sectorului public; conlucrarea mai eficientă dintre organele de control.
Este pusă și sarcina reproiecării Front Office-ului RSC pentru asigurarea accesului la datele publice, MCabinet în calitate de cutie poștală electronică pentru persoanele supuse controlului și MDoc pentru diseminarea documentelor/soluțiilor de partajare; integrarea platformelor guvernamentale partajate relevante (MPass, MSign, MLog, MNotify, MCabinet, MPower, MDoc, MDelivery, PGD ș.a.) pentru a beneficia de avantajele funcționale oferite de acestea; asigurarea schimbului de date prin intermediul platformei guvernamentale de interoperabilitate MConnect cu registrele departamentale gestionate prin SI deținute de autoritățile publice din RM, pentru a primi automat date relevante sau pentru a verifica datele furnizate de persoanele supuse controlului; Interconexiunea cu sistemele informaționale aflate în gestiunea organelor de control.
Implementarea prevederilor proiectului implică cheltuieli în mărime de până la 11,9 mil. lei, ce urmează a fi acoperite din sursele Proiectului privind Competitivitatea Întreprinderilor Micro, Mici și Mijlocii, susținut financiar de Banca Mondială.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
E-mail *
573 views
The date of publishing:
02 May /2025 07:58
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
registru de stat | control de stat
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.