News

ODA va avea un sistem informațional integrat, ce va permite o interacțiune mai bună între părțile implicate în implementarea programelor de stat

Pentru a facilita procesul de interacțiune dintre părțile implicate în implementarea programelor de stat gestionate de Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, urmează a fi lansat u sistem informațional de management al proceselor interne ale ODA, ce va contribui la optimizarea procedurilor administrative aferente acordării suportului, dar și va permite efectuarea monitorizării, evidența, raportarea statistică și analitică cu o mai mare eficacitate.

 

Proiectul Conceptului Sistemului informațional integrat al Instituției Publice Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului (SII ODA) a fost aprobat de cabinetul de miniștri în ședința din 26 februarie curent.

 

Astfel, SII ODA reprezintă o totalitate de resurse şi tehnologii informaționale interdependente, de metode și de personal, destinat optimizării proceselor operaționale, sporirii eficienței instituționale și consolidării capacității de asigurare a înregistrării, a păstrării, a prelucrării, a furnizării și a utilizării informației și formării resursei informaționale, în scopul facilitării accesului la finanțare pentru susținerea dezvoltării afacerilor, inclusiv a întreprinderilor mici și mijlocii.

 

Care sunt obiectivele sistemului?

În primul rând, crearea resursei va permite un schimb de date în limitele sarcinilor ODA, va eficientiza procesul solicitării resurselor și a informațiilor de către solicitanții și beneficiarii asistenței IP ODA, inclusiv referitor la etapele de examinare a acestora, dar, totodată va facilita controlul informației primare introduse de către solicitanți.

 

Registratorii datelor în SII ODA sunt IP ODA, solicitantul, beneficiarul, reprezentantul legal sau entitatea financiară parteneră, care în conformitate cu prevederile legislației, inclusiv ale prezentului Regulament, înregistrează, completează sau modifică datele privind obiectele informaționale ale SII ODA, în funcție și în limitele rolurilor și drepturilor de acces cu care sunt învestiți.

 

După cum se menționează în nota proiectului, pe parcursul anului 2023, ODA a gestionat 8 programe de suport în afaceri și a Program de subvenționare, majoritatea dintre ele oferind în mod integrat instruire și finanțare în scopul susținerii dezvoltării antreprenoriatului în Republica Moldova, de la inițierea unei afaceri, până la internaționalizarea acesteia.

author icon

Marina Căldare

Instituții:

Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului (ODA) | Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

289 views

The date of publishing:

27 February /2025 08:00

Catalogul tematic

Servicii electronice | Noutăți

Tags:

antreprenoriat | sistem de comunicare

0 comments

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon