Panorama

Securitatea cibernetică în contextul economiei digitale globale și plăților online

Pe data de 28 octombrie, a avut loc o nouă conferință din seria evenimentelor încadrate în luna siguranței cibernetice. Întâlnirea, “Securitatea cibernetică în contextul economiei digitale globale și plăților online” a fost organizată la inițiativa Centrului de Guvernare Electronică, în parteneriat cu Banca Națională a Moldovei, sectorul bancar și instituții financiare internaționale. Evenimentul s-a dorit a fi locul și momentul de întâlnire, schimb de experiență și împărtășire a celor mai recente rezultate și observații privind securitatea serviciilor electronice și a instrumentelor de plată online. Astfel, reprezentanți ai BNM, MAI dar și invitați speciali precum Zhan Jovanovski (Visa CEMEA) și Eugen Balezin de la MasterCArd WorldWide au prezentat politicile în ceea ce privește supravegherea instrumentelor de plată și a sistemelor de deservire bancară la distanță și au făcut o paralelă între piața de profil a Republicii Moldova și practicile internaționale în domeniu. În contextul obiectivului de digitizare a tuturor serviciilor prestate de guvernul Republicii Moldova până în anul 2020, subiect de discuție aparte au reprezentat serviciile electronice și cadrul de securitate al acestora. Aplicație, Comunicație, Platformă – cele 3 nivele de securitate tehnică ce răspund de securitatea serviciilor publice Numărul de atacuri cibernetice crește în fiecare an și, conform ultimelor statistici, în topul instituțiilor țintă se află sectorul public, care a surclasat instituțiile financiar bancare. Indiferent de serviciul sau domeniul vizat de atacatori, scopul final este sustragerea informațiilor din bazele de date. În această situație devine imperativă, pe de o parte, respectarea tuturor cerințelor de securitate cibernetică și pe de altă parte testarea continuă și analiza potențialelor scenarii de atacuri ciberentice. Aspectele tehnice reflectă doar 30% din componentele care definesc securitatea cibernetică În acest moment, una dintre problemele cheie, cu care se confruntă majoritatea organizațiilor, este lipsa de competență internă – persoane calificate, capabile să facă testări de securitate cibernetice și să gândească asemeni unui “hacker”. În același timp, mai persistă percepția eronată că securitatea informațională se referă strict la aspecte tehnice. În realitate securitatea include un set de masuri complexe de ordin juridic, organizațional și tehnic și trebuie tratată ca atare.

Instituții:

Centrul de Guvernare Electronică | Banca Naţională a Moldovei

2116 views

The date of publishing:

29 October /2014 11:09

Catalogul tematic

Servicii electronice

Tags:

servicii electronice | cibernetica | eGov

0 comments

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon