
News
Procedura de corectare a plăților la BASS, simplificată
Cererea privind corectarea plăților la Bugetul asigurărilor sociale de stat (BASS) se prezintă la Casa Națională de Asigurări Sociale prin una din următoarele modalități: accesarea serviciului electronic „e-Cerere Corectarea plăților la BASS” de către persoanele responsabile sau cu drept de reprezentare din cadrul plătitorului cu utilizarea semnăturii electronice. Pe portalul electronic www.acces.cnas.md în Cabinetul personal la compartimentul ,,e-Cerere Plătitori de contribuții la BASS” este disponibilă funcționalitatea şi Ghidul de utilizare al serviciului „E-Cerere Corectarea plăților la BASS”; pe suport de hârtie cu aplicarea semnăturii olografe la adresa str. Gheorghe Tudor, 3, or. Chișinău, MD-2028 și la posta electronică a CNAS la adresa electronică secretariat@cnas.gov.md.
Vineri, 11 iulie curent, în Monitorul oficial a fost publicat Ordinul CNAS nr.117-A din 01.07.2025, în temeiul căruia au fost operate modificări la Regulamentul privind corectarea plăților la bugetul asigurărilor sociale de stat, aprobat prin Ordinul CNAS nr. 247-A din 27.12.2022.
Aplicarea noilor prevederi, aduse prin Ordinul CNAS nr.117/2025, vor asigura extinderea modalităților de depunere a Cererii menționate supra. Astfel, plătitorii contribuțiilor la BASS vor putea solicita corectarea plăților electronic; pe suport de hârtie (la sediul CNAS (str. Gheorghe Tudor, 3, mun. Chișinău); prin e-mail.
Totodată, prin modificările publicate este simplificată structura Cererii, și anume, clarificate datele obligatorii ce trebuie completate (informații detaliate despre plătitor, datele plății (data achitării, codurile economice și fiscale), semnătura olografă sau electronică). Este precizat și termenul de soluționare: CNAS va întocmi documentele necesare corectării și le va transmite Trezoreriei de Stat spre executare în termen de 10 zile lucrătoare de la recepționarea Cererii complete.
În afirmația autorilor modificărilor la Regulament, implementarea noilor prevederi va asigura creșterea transparenței în procesul de corectare a plăților; reducerea timpului de procesare a solicitărilor; facilitarea interacțiunii cu plătitorii prin instrumente digitale.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD" | Casa Națională de Asigurări Sociale a Republicii Moldova
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
E-mail *
872 views
The date of publishing:
14 July /2025 07:55
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
corectarea erorilor | bugetul asigurarilor sociale de stat | serviciul e-Cerere
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.