News
Programul de dezvoltare IT al SFS pentru următorii ani. Care sunt obiectivele generale
În contextul modernizării Serviciului Fiscal de Stat (SFS), dar și alinierii la cerințele Uniunii Europene, este esențială dezvoltarea infrastructurii IT și componentele cheie ale securității cibernetice ale autorității fiscale. În acest sens, Serviciul Fiscal de Stat a propus pentru consultări publice proiectul Programului de dezvoltare IT al SFS pentru anii 2025-2027.
Astfel, obiectivele generale ale Programului de dezvoltare IT al SFS sunt:
- Creșterea capacității de analiză a datelor mari (inclue acțiuni precum: înființarea unui cadru de guvernanță a datelor cuprinzător pentru a asigura calitatea, securitatea și confidențialitatea; implementarea instrumentelor de analiză și de business intelligence pentru luarea deciziilor bazate pe date, inclusiv prin valorificarea posibilitățile tehnice ale inteligenței artificiale; concentrarea pe identificarea și cuantificarea conformității și altor riscuri; dezvoltarea capacității de cercetare în analiza avansată a datelor în colaborare cu universitățile și instituțiile de cercetare)
- Consolidarea și dezvoltarea competențelor de guvernanță și securitate IT internă (consolidarea capacității TIC, arhitectură și management prin consolidarea operațiunilor și a cunoștințelor IT în cadrul SFS și implementarea cadrelor de guvernanță IT pentru alinierea inițiativelor tehnologice cu obiectivele organizaționale)
- Securitatea IT și protecția datelor (centrarea agendei de securitate cibernetică în cadrul SFS; consolidarea măsurilor de securitate cibernetică și de reziliență cibernetică; asigurarea conformității documentației aferente procesului în conformitate cu regulamentele și standardele de protecție a datelor; asigurarea unei infrastructuri ICT rezistentă, scalabilă și securizată)
- Servicii digitale centrate pe utilizator (îmbunătățirea experienței utilizatorului prin dezvoltarea unor platforme online intuitive și opțiuni de autoservire, precum ghiduri automate și instrumente de verificare online a autenticității și statutului certificatelor emise de SFS)
- Reflectarea instantă în SISFS obligațiilor fiscale ale contribuabililor (ajustarea procesării dărilor de seamă fiscale și a notelor de plată ca să se reflecte instant sumele obligațiilor calculate și achitate; precompletarea declarațiilor privind impozitul pe venit pentru persoanele juridice și fizice care desfășoară activități de antreprenoriat urmează a fi ajustată pentru a permite procesarea automată în cadrul Sistemului Informațional al Serviciului Fiscal de Stat (SISFS), în conformitate cu standardele UE, asigurând astfel un proces fiscal digitalizat și eficient.)
De asemenea, se menționează că asigurarea compatibilității tehnice cu sistemele europene se va realiza prin adoptarea standardelor și specificațiilor tehnice recunoscute la nivelul UE. Implementarea protocoalelor și a formatelor de date standardizate va facilita interoperabilitatea sistemelor și va permite un schimb de informații eficient și securizat. Obținerea certificărilor necesare pentru infrastructurile și serviciile IT, conform standardelor și normelor europene, va garanta calitatea și fiabilitatea acestora. În calitate de țară candidată la aderare, Moldova trebuie să-și alinieze politicile și sistemele fiscale la standardele și cerințele UE. Acest lucru presupune integrarea cu platformele europene de schimb de informații fiscale, cum ar fi VAT Information Exchange System (VIES), One Stop Shop (OSS) și Central Electronic System on Payment Information (CESOP).
Programul de dezvoltare IT al Serviciului Fiscal de Stat poate fi consultat aici.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
263 views
The date of publishing:
01 November /2024 08:00
Catalogul tematic
Noutăți fiscale | Servicii electronice
Tags:
consultari publice | administrare fiscala | servicii electronice
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.