
SFS monitor
Serviciul Fiscal de Stat va implementa Sistemul Informațional „Registrul fiduciilor”. Conceptul a fost aprobat de Guvern
Evidența fiduciilor care au fost constituite în temeiul contractelor de fiducie și a declarațiilor de fiducie, fiduciilor constituite prin testament, prin act administrativ și a fiduciilor constituite prin hotărâre judecătorească, va fi sistematizată în Sistemul Informațional „Registrul fiduciilor” (SI RF). Proiectul hotărârii cu privire la aprobarea conceptului acestui sistem și a regulamentului aferent a fost aprobat la data de 26 februarie 2025 în cadrul ședinței de Guvern, la propunerea ministrei Finanțelor, Victoria Belous.
Conform conceptului, posesorul, precum și deținătorul SI RF este Serviciul Fiscal de Stat (SFS), instituție subordonată Ministerului Finanțelor.
Implementarea SI RF va permite angajaților autorității fiscale să realizeze înregistrarea, actualizarea şi radierea fiduciilor, precum şi a informaţiilor aferente fără intervenţia altor entităţi.
Pentru înregistrarea fiduciei, fiduciarul va depune la Serviciul Fiscal de Stat, în termen de 30 de zile calendaristice de la data constituirii/înființării fiduciei, cererea privind înregistrarea fiduciei, care va fi însoțită de actul de identitate a fiduciarului și de actul de constituire/înființare a fiduciei. Cererea se depune pe suport de hârtie sau în format electronic.
Proiectul a fost elaborat în scopul modificărilor operate în Legea nr. 308/2017 cu privire la prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, prin care s-a pus în sarcina Serviciului Fiscal de Stat crearea, gestionarea şi actualizarea Registrului.
Potrivit art. 2055 din Codul civil, fiducia este un raport juridic în care o parte (fiduciar) este obligată să devină titularul unei mase patrimoniale, să o administreze şi să dispună de ea, în conformitate cu condiţiile care guvernează raportul, în folosul unui beneficiar sau pentru a promova un scop de utilitate publică.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
E-mail *
188 views
The date of publishing:
28 February /2025 07:47
Catalogul tematic
Noutăți fiscale | Administrare fiscală
Tags:
administare fiscala
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.