News
Soluționarea disputelor în cadrul SFS: ce modificări la Regulament au intrat în vigoare
Consiliul de soluționare a disputelor în cadrul Serviciului Fiscal de Stat, format din președintele Consiliului, şefii direcţiilor cu atribuţii de elaborare sau implementare a metodologiilor de control fiscal, de management a riscurilor, de examinare a contestațiilor şi a subdiviziunii juridice din cadrul autorității fiscale, va avea cel puțin 50% din componența Consiliului, reprezentanți ai asociațiilor din mediul de afaceri cu relevanță pentru domeniul fiscal, dar nu mai puțin de 3 reprezentanți.
Regulamentul privind organizarea și funcționarea Consiliului de soluționare a disputelor în cadrul Serviciului Fiscal de Stat, aprobat prin Ordinul SFS nr. 327/2018 a fost modificat prin Ordinul Serviciului Fiscal de Stat nr.12 din 15 ianuarie 2024, publicat în Monitorul Oficial din 23 ianuarie curent.
Totodată, contestația se examinează în cadrul Consiliului în cazul în care persoana care contestă a consemnat în cerere acordul cu privire la divulgarea datelor potrivit art.2741 alin. (6) din Codul fiscal şi contestă acte administrative prin care s-a stabilit o obligaţie fiscală în sumă de peste 250 mii lei pentru persoanele juridice, iar pentru persoanele fizice – 125 mii lei. Astfel, aceste plafoane au fost diminuate cu 50%, de la 500 mii de lei (pentru persoane juridice) şi 250 mii de lei (persoane fizice).
Ordinul privind modificarea Regulamentului a intrat în vigoare la data publicării.
Precizăm, în activitatea sa, Consiliul are următoarele atribuții:
a) examinează contestațiile depuse în conformitate cu prevederile art.2741 din Codul fiscal;
b) examinează actele aferente cazului;
c) ține evidența și sistematizează deciziile emise în Consiliu;
d) depistează situații care pot constitui practici defectuoase în domeniul controlului de stat și le prezintă spre examinare Consiliului național de soluţionare a disputelor în domeniul controlului de stat.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
884 views
The date of publishing:
23 January /2024 08:52
Catalogul tematic
Noutăți fiscale | Persoană juridică | Persoana fizică | Obligație fiscală
Tags:
obligaţie fiscală | persoana juridica | persoana fizică | administrare fiscala | solutionarea contestatiilor
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.