
News
Tichetele de vacanță: gestionarea valorii nevalorificate, expirarea termenului de valabilitate și returnarea
În cazul returnării tichetului de vacanță de către salariat angajatorului, angajatorul nu va avea dreptul să compenseze valoarea acestuia în numerar.
În temeiul Hotărârii Guvernului nr. 539 din 26 august 2025 Regulamentul cu privire la determinarea obligațiilor fiscale aferente impozitului pe venitul persoanelor juridice şi persoanelor fizice care practică activitate de întreprinzător, aprobat prin HG nr. 693/2018, a fost completat cu noi prevederi ce reglementează deducerea cheltuielilor pentru compensarea cheltuielilor suportate de salariați în structurile de primire turistică din zonele rurale ale RM, inclusiv a cheltuielilor aferente tichetelor de vacanță.
Conform noilor prevederi, lista operatorilor autorizați și a structurilor de primire turistică din zonele rurale ale RM pentru emiterea tichetelor de vacanță se va aproba de către Ministerul Culturii. Este prevăzut expres că tichetele de vacanță emise pe suport de hârtie vor conține un șir de obligatorii și anume: denumirea și IDNO-ul structurilor de primire turistică din zonele rurale; valoarea nominală a tichetului; data emiterii și perioada de valabilitate a tichetului de vacanță.
Completările la Regulament stabilesc că procurarea și acordarea tichetelor de vacanță, atât în formă electronică, cât și pe suport de hârtie, se va efectua doar de către angajator. Tichetele vor putea fi acordate salariaților atât la locul de muncă de bază, cât și la locul de muncă prin cumul.
Se mai prevede că condițiile de gestionare a valorii nevalorificate la expirarea termenului de valabilitate al tichetului de vacanță urmează a fi stabilite în contractul încheiat între operator şi angajator. În cazul în care, la expirarea termenului de valabilitate al tichetului, operatorul autorizat va restitui valoarea nevalorificată a tichetului angajatorului, această valoare se va lua în calcul şi se va include în venitul brut al angajatorului în perioada fiscală în care a fost încasată.
Reiterăm, că noile prevederi ale Regulamentului, aduse prin HG nr. 539/2025, vor intra în vigoare la data de 1 ianuarie anul 2026.
Detalii cu privire la modul deducerii de către angajator a cheltuielilor pentru procurarea tichetelor de vacanță pentru salariați găsiți în această știre.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
E-mail *
247 views
The date of publishing:
05 September /2025 07:45
Catalogul tematic
tichetele de vacanță | Noutăți
Tags:
tichete de vacanță
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.