News
Un nou regulament pentru eficientizarea activității ANSA
Laboratorul central de testare a băuturilor alcoolice/nealcoolice şi a produselor conservate, Laboratorul central fitosanitar, Centrul Republican de Diagnostic Veterinar și Centrul de Stat pentru Atestarea şi Omologarea Produselor de Uz Fitosanitar şi a Fertilizanţilor vor fi reorganizate în Instituția Publică „Centru Național în domeniul sanitar-veterinar, siguranța alimentelor și fitosanitar”, în subordinea Agenției Naționale pentru Siguranța Alimentelor.
Cabinetul de miniștri a aprobat în ședința din 11 ianuarie 2023 proiectul hotărârii de Guvern cu privire la organizarea și funcționarea ANSA, fiind propus un nou regulament de organizare și funcționare a Agenției. Proiectul are ca scop inclusiv asigurarea controlului riguros la importul de produse alimentare în RM şi neadmiterea livrării şi punerii în circulaţie a produselor care afectează sănătatea populaţiei.
Astfel, pentru eficientizarea și optimizarea activității Agenției se propune revocarea personalității juridice a subdiviziunilor teritoriale ale acesteia. Ca urmare, responsabiliățile și atribuțiile vor fi repartizate în direcții generale, secții și servicii. În acest context, urmează a fi create 10 subdiviziuni teritoriale pentru siguranța alimentelor (cu statut de direcție, fără personalitate juridică) în care se vor crea 34 circumscripții teritoriale sanitare veterinare.
Subdiviziunile teritoriale noi create, inclusiv medicii veterinari și felcerii veterinari angajați în circumscripțiile teritoriale sanitar-veterinare, vor fi responsabili pentru punerea în aplicare a Programului acțiunilor strategice de supraveghere, profilaxie și combatere a bolilor la animale, de prevenire a transmiterii bolilor de la animale la om și de protecție a mediului, precum și vor asigura identificarea și înregistrarea gratuită a animalelor din exploatații non-profesionale. De asemenea, se propune ca în componența ANSA să fie inclus, după dare în expoatare, și Postul de inspecție la frontieră Sculeni-Sculeni.
Astfel, potrivit noului Regulament, funcțiile de bază ale Agenției țin de prevenirea şi combaterea încălcărilor pe domeniile de activitate; controlul de stat asupra activității de întreprinzător; emiterea actelor administrative normative în limitele competenţei; coordonarea şi controlul aplicării reglementărilor legale în domeniul de activitate, precum şi funcţionarea subdiviziunilor sale; managementul resurselor umane, financiare şi materiale, susţinerea activităţilor specifice prin intermediul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor, reprezentarea juridică, auditul intern, precum şi comunicarea internă şi externă; cooperarea internaţională pe domeniile de activitate și emiterea actelor permisive pe domeniile de activitate.
Totodată, conform proiectului regulamentului, Agenția realizează funcțiile stabilite în următoarele domenii de activitate:
- sanitar-veterinar și zootehnie;
- fitosanitar și protecția plantelor;
- siguranța și calitatea alimentelor
- controlul fabricării și circulației alcoolului etilic, produselor vitivinicole și a producției alcoolice;
- protecția consumatorului în domeniul alimentar;
- respectarea condițiilor de licențiere conform domeniului aferent.
Efectivul-limită de personal al Agenţiei Naţionale pentru Siguranţa Alimentelor se stabilește în număr de 1194 de unităţi (la momentul actual – 1510), dintre care 255 de unităţi pentru aparatul central, 148 de unităţi – pentru posturile de inspecţie la frontieră şi 791 de unităţi – pentru subdiviziunile teritoriale. Proiectul mai prevede că ANSA va asigura, până la data de 1 aprilie 2023, procesul de reorganizare a subdiviziunilor sale actuale.
Instituții:
Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor (ANSA) | Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
1209 views
The date of publishing:
12 January /2023 07:57
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
siguranta alimentelor
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.