03
11 2014
994

Strategia de promovare a unei afaceri în franciză

Pentru a găsi cei mai buni francizaţi trebuie să va promovaţi afacerea. Comunicarea cu potenţialii francizaţi este deosebit de importantă. De informarea acestora, de atragerea celor mai buni candidaţi, depinde succesul de ansamblu al reţelei de franciză. Pentru acest motiv, strategia de informare şi comunicare trebuie să ocupe un loc central în cadrul strategiei de ansamblu a procesului de francizare.
Politica promoţională este cea care asigură legătura permanentă a firmei cu piaţa pe care aceasta acţionează. Recepţionarea şi transmiterea de informaţii din şi către piaţă constituie o condiţie a reuşitei afacerii dumneavoastră.

Canalele prin care o firmă realizează o promovare eficientă a propriei imagini, a produselor sau serviciilor sale sau a formulei sale de afaceri sunt diverse.

  1. În ultimii ani, este evidentă folosirea pe scară largă a Internetului ca formă de promovare. Foarte multe firme, din toate domeniile de activitate, sunt prezente pe World Wide Web cu propriul site.
  2. Un studiu realizat asupra unui eşantion de 200 de companii româneşti a relevat aspecte importante privind adoptarea Internetului ca modalitate de promovare. Din răspunsurile participanţilor a rezultat că peste 60% din firmele româneşti folosesc des şi foarte des Internetul în scopuri comerciale.Marea majoritate a companiilor (64%) trimit e-mail-uri în scop comercial; 48% propun oportunităţi de afaceri, 49% au site-uri de anunţuri, 39% practica vânzarea/cumpărarea de produse online, iar 15% organizează licitaţii online. Un procent de 66% din companii au un website propriu; 31% sunt reprezentate în portaluri de afaceri; 17% sunt active în grupuri de discuţii şi forumuri, iar 9% deţin un magazin online propriu.Chiar dacă acest studiu nu prezintă un grad de reprezentativitate foarte mare, el evidenţiază faptul că Internetul a devenit şi în România un instrument comercial, o modalitate directă de promovare, ca formă de manifestare a noii economii.
  3. Promovarea prin alte instrumente
Celelalte instrumente utilizate în cadrul campaniei de promovare a francizei sunt:
  • reclamele în cadrul publicaţiilor care se adresează oamenilor de afaceri, mai ales în cele dedicate francizei sau dezvoltării afacerilor, în general;
  • comunicarea prin presa locală, în funcţie de spaţiul geografic vizat, pentru extinderea reţelei;
  • participarea la seminarele ce au ca temă franciza;
  • utilizarea relaţiilor publice ale firmei şi a altor mijloace de informare în masă;
  • participarea la diferite evenimente de afaceri, în special expoziţii şi târguri naţionale şi internaţionale.

Francizorul trebuie să analizeze toate aceste căi şi să decidă care sunt cele mai eficiente din punctul de vedere al costurilor şi al impactului dorit. O strategie de promovare eficientă trebuie să cuprindă toate variantele, într-o combinaţie care să asigure îndeplinirea obiectivului principal: captarea interesului tuturor potenţialilor candidaţi şi primirea unor candidaturi (feed-back) de calitate.

via eco.md

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.