17
08 2013
1026

Comunicat de presă: Asociația obștească „Colaborare economică moldo-germană” apreciază deschiderea spre dialog a IFPS

Şeful Inspectoratului Fiscal Principal de Stat, Ion Prisăcaru, a avut astăzi o întrevedere cu managerii de top ai Asociației obștești „Colaborare economică moldo-germană”.

În cadrul întrevederii, părţile au abordat tematica restituirii taxei pe valoarea adăugată (TVA), managerii germani apreciind înalt deschiderea spre dialog a conducerii IFPS. Oaspeţii au remarcat lansarea de noi servicii electronice în suportul contribuabililor şi au menţionat că asemenea practici sunt de un real folos pentru agenţii economici. De asemenea, a fost exprimat interesul agenţilor economici germani pentru noile oportunităţi de dialog, părţile convenind ca, pe 24 septembrie curent, să fie organizat, în comun, un seminar, la care reprezentanţii IFPS să disemineze informaţii despre procedura de restituire a TVA, despre noul produs electronic lansat de IFPS — „Registrul electronic al cererilor şi deciziilor privind restituirea TVA” -, cât şi despre alte servicii şi oportunităţi de dialog.

La acelaşi subiect, şeful IFPS Ion Prisăcaru a menţionat că, pe moment, solicitările de restituire a TVA sunt examinate cu stricteţe în termenii prevăzuţi de legislaţia în vigoare. Noul serviciu electronic — „Registrul electronic al cererilor şi deciziilor privind restituirea TVA” — a fost creat pentru a se asigura o evidenţă cât mai eficace a procesului de procesare a cererilor de restituire a TVA. Noul serviciu electronic ne va permite să descurajăm şi să combatem fenomenul corupţiei, a menţionat Ion Prisăcaru, deoarece vom monitoriza în regim on-line când a fost depusă cererea de restituire a TVA şi la ce etapă se află acţiunea, dacă va fi efectuat, de către SFS, un control de rigoare, sau cererea se acceptă fără de verificări suplimentare. Peste o scurtă perioadă de timp (circa o lună) de acest serviciu vor beneficia toţi contribuabilii.

În acelaşi context, Ion Prisăcaru a specificat că actuala conducere a IFPS optează pentru transparenţă şi dialog în relaţiile cu contribuabilii şi că eventualele nereguli semnalate vor fi tratate cu maximă atenţie. Precum, bunăoară, s-a întâmplat în cazul unui investitor italian, problema căruia fiind soluţionată, partea italiană a venit cu o scrisoare de mulţumire către conducerea IFPS.

via fisc.md

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.