06
02 2015
1358

Cel mai important indicator economic al momentului este la minimul ultimilor 29 de ani

Indicatorul Baltic Dry, unul dintre cele mai precise barometre ale sănătăţii economiei mon­diale pentru că măsoară cererea pentru transportul internaţional al materiilor prime precum cărbune, fier şi cupru, s-a prăbuşit înainte de crahul financiar din 2008. Acum el este la cel mai scăzut nivel din 1986, scrie The Telegraph. Transportul materiilor prime este o busolă utilă în privinţa direcţiei economiei deoarece materiile prime energizează economia globală. Cărbunele este folosit pentru producerea energiei, din minereu de fier se obţine oţelul folosit în construcţii şi în industria auto, iar cuprul este întrebuinţat în industria electrică. Indicatorul Baltic Dry a scăzut în ultimele trei luni cu cel mai accentuat ritm de la izbucnirea crizei financiare. Când cererea pentru materii prime era în creştere, iar oferta de nave oceanice era limitată, pe 20 mai 2008 Baltic Dry a atins maximul istoric. Indicatorul este calculat de Baltic Exchange din Londra, o instituţie care a început să prindă rădăcini în urmă cu două secole şi jumătate, când se deschideau primele cafenele în Londra, locul preferat de întâlnire şi negociere al armatorilor şi comercianţilor. Ce face să mişte indicatorul Baltic Dry Baltic Dry este un indicator foarte volatil deoa­rece este influenţat atât de cererea pentru trans­portul de materii prime, cât şi de oferta de transport din fiecare zi. Mici variaţii în cererea pentru materii prime şi numărul de nave disponibile pot duce la variaţii largi ale indicatorului. Dacă, spre exemplu, un client a comandat o anumită cantitate de minereu de fier iar o navă se strică, va trebui găsit spaţiu de transport pe o altă navă. Atunci indicatorul creşte rapid. Un factor de durată care influen­ţea­ză cursul este că o navă are nevoie de mai mult de doi ani pentru a fi construită, în timp ce cererea se poate schimba foarte rapid. În lume există în prezent supraofertă de meganave care au fost construite pentru a alimenta cererea Chi­nei pentru materii prime. Vale, cel mai ma­re producător de minereu de fier din lume, şi-a construit o flotă de 35 de transportoare masive pentru a duce minereu din Brazilia în China. În acelaşi timp, China a demarat un pro­gram fără precedent de construire de nave ali­men­tat cu împrumuturi ieftine. Noul val de capacitate de transport a lovit dur Baltic Dry.


via | www.zf.ro

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.