Panorama

Nou regulament in UE: Ce compensatii trebuie sa acorde companiile aeriene pasagerilor, in cazul curselor intarziate sau al bagajelor pierdute

Parlamentul European a votat, miercuri, o propunere legislativa privind instituirea unor norme comune in materie de compensare si de asistenta pentru pasagerii din spatiul comunitar de catre companiile aeriene, potrivit unui comunicat transmis de PE. Propunerea de regulament al Parlamentului European si al Consiliului va oferi mai multe sanse pasagerilor avioanelor întârziate sau deviate de a primi compensații.
"Drepturile pasagerilor avioanelor privesc practic orice cetățean din UE. Este povestea lui David și Goliat, întrucât doar 2% dintre pasageri primesc in realitate compensații după depunerea unei plângeri împotriva unei companii aeriene. Cred ca textul pe care l-am votat astăzi aduce un echilibru rezonabil intre drepturile companiilor si pasagerilor",
a declarat in plen raportorul PPE Georges Bach. Noile reglementari vor obliga transportatorii aerieni sa numească persoane de contact la aeroport care sa ii informeze pe pasageri despre drepturile pe care le au, sa ii ajute sa completeze plângerile, sa le ofere asistenta, rambursări si zboruri alternative. Pasagerii vor putea sa depună plângeri la aceste persoane de contact, în cazul în care bagajele le vor fi pierdute sau rătăcite. In cazul unor zboruri întârziate, pasagerii trebuie sa primească informații privind amânarea zborurilor nu mai târziu de 30 minute după ora inițiala de plecare. In cazul in care companiile aeriene care nu răspund unei plângeri în termen de doua luni, se va considera ca au acceptat tacit plângerea clientului. Companiile care vor face apel la "circumstanțe extraordinare" în care nu trebuie sa plătească compensații vor fi obligate sa transmită în scris pasagerilor explicații detaliate. Propunerea conține o lista exhaustiva de astfel de circumstanțe, printre care se numără probleme tehnice, tulburări politice sau conflicte de munca spontane. In cazul unor circumstanțe extraordinare de durata, cum ar fi norul de cenușa din Islanda, din 2010, responsabilitatea companiilor aeriene privind cazarea pasagerilor se limitează la cinci nopți. Pentru a se asigura ca pasagerii nu sunt afectați de falimentul companiilor aeriene, Parlamentul European a introdus cerința creării unor mecanisme potrivite de garantare, cum ar fi fondurile, sau încheierea unor polițe de asigurare. Eurodeputatii apreciază ca autoritățile naționale ar trebui sa aibă suficienta putere sa pedepsească companiile aeriene care încalcă drepturile pasagerilor si ar trebui sa verifice rapoartele acestora privind modalitatea de ajutorare a pasagerilor zborurilor întârziate sau anulate. Propunerea legislativa a fost votata în prima lectura. Conform procedurii de co-decizie, Consiliul de Miniștri poate accepta propunerea Parlamentului sau poate adopta propria sa poziție care sa facă obiectul unor dezbateri ulterioare cu Legislativul.

via eco.md

1250 vizualizări

Data publicării:

06 Februarie /2014 17:35

Domeniu:

Noutăți

Etichete:

UE | compensaţie morală | Aeroport | avia

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon