Panorama
Nou regulament in UE: Ce compensatii trebuie sa acorde companiile aeriene pasagerilor, in cazul curselor intarziate sau al bagajelor pierdute
"Drepturile pasagerilor avioanelor privesc practic orice cetățean din UE. Este povestea lui David și Goliat, întrucât doar 2% dintre pasageri primesc in realitate compensații după depunerea unei plângeri împotriva unei companii aeriene. Cred ca textul pe care l-am votat astăzi aduce un echilibru rezonabil intre drepturile companiilor si pasagerilor",a declarat in plen raportorul PPE Georges Bach. Noile reglementari vor obliga transportatorii aerieni sa numească persoane de contact la aeroport care sa ii informeze pe pasageri despre drepturile pe care le au, sa ii ajute sa completeze plângerile, sa le ofere asistenta, rambursări si zboruri alternative. Pasagerii vor putea sa depună plângeri la aceste persoane de contact, în cazul în care bagajele le vor fi pierdute sau rătăcite. In cazul unor zboruri întârziate, pasagerii trebuie sa primească informații privind amânarea zborurilor nu mai târziu de 30 minute după ora inițiala de plecare. In cazul in care companiile aeriene care nu răspund unei plângeri în termen de doua luni, se va considera ca au acceptat tacit plângerea clientului. Companiile care vor face apel la "circumstanțe extraordinare" în care nu trebuie sa plătească compensații vor fi obligate sa transmită în scris pasagerilor explicații detaliate. Propunerea conține o lista exhaustiva de astfel de circumstanțe, printre care se numără probleme tehnice, tulburări politice sau conflicte de munca spontane. In cazul unor circumstanțe extraordinare de durata, cum ar fi norul de cenușa din Islanda, din 2010, responsabilitatea companiilor aeriene privind cazarea pasagerilor se limitează la cinci nopți. Pentru a se asigura ca pasagerii nu sunt afectați de falimentul companiilor aeriene, Parlamentul European a introdus cerința creării unor mecanisme potrivite de garantare, cum ar fi fondurile, sau încheierea unor polițe de asigurare. Eurodeputatii apreciază ca autoritățile naționale ar trebui sa aibă suficienta putere sa pedepsească companiile aeriene care încalcă drepturile pasagerilor si ar trebui sa verifice rapoartele acestora privind modalitatea de ajutorare a pasagerilor zborurilor întârziate sau anulate. Propunerea legislativa a fost votata în prima lectura. Conform procedurii de co-decizie, Consiliul de Miniștri poate accepta propunerea Parlamentului sau poate adopta propria sa poziție care sa facă obiectul unor dezbateri ulterioare cu Legislativul.
via eco.md
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
1250 vizualizări
Data publicării:
06 Februarie /2014 17:35
Domeniu:
Noutăți
Etichete:
UE | compensaţie morală | Aeroport | avia
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.