20
12 2014
939

Tehnologia ajută creditarea non-bancară să devoreze spaţiul lăsat de retragerea băncilor

Într-o lume în care băncile tradiţionale, zdruncinate de criză şi de înăsprirea supravegherii, sunt reticente să crediteze, PayPal, sistemul de plăţi online deţinut de eBay, se înrădăcinează pe piaţa alternativă de creditare popularizată de start-up-uri cu dezvoltare rapidă precum Lending Club. PayPal a acordat deja împrumuturi de peste 200 mil. dolari persoanelor fizice şi afacerilor mici, scrie Financial Times. Noul program de împrumuturi al PayPal este modest în comparaţie cu cele ale liderilor pieţei, printre care Lending Club şi OnDeck. Dar şefii afacerii spun că noua orientare este crucială pentru companie în condiţiile în care aceasta se desprinde de grupul părinte eBay şi trebuie să concureze pentru utilizatori în industria tot mai aglomerată a procesărilor de plăţi. Creditarea non-bancară s-a dezvoltat rapid în ultimii ani deoarece băncile tradiţionale s-au retras, iar start-up-urile se grăbesc să acopere golul cu noi modele de business. Lending Club a ajutat investitori terţi să furnizeze prin platforma sa împrumuturi de peste şase miliarde de dolari. Compania a fost evaluată la aproape nouă miliarde de dolari după oferta publică iniţială de vânzare de acţiuni lansată săptămâna trecută. „Acesta nu a fost niciodată un spaţiu care să fi fost bine acoperit de bănci sau de creditorii tradiţionali“, a explicat Steve Allocca, directorul diviziei de creditare a PayPal. Prin programul său de creditare comercială lansat în septembrie, compania a făcut peste 35.000 de împrumuturi, cel mai mare netrecând de 60.000 de dolari. PayPal utilizează pentru calcularea riscului datele pe care deja le are despre veniturile comercianţilor. Noua tendinţă îi va îngrijora probabil pe câţiva bancheri de top, care riscă să fie excluşi ca intermediari de venirea noilor creditori, mai „familiarizaţi“ cu tehnologia. PayPal deţine, de asemenea, un program de creditare pentru persoane fizice, iar anul acesta a anunţat că va cheltui aproximativ 1.000 de miliarde de dolari pentru a achiziţiona un portofoliu de credite de la GE Capital, divizie financiară a conglomeratului industrial american General Electric, cu care PayPal oferă carduri de credit. Cumpărarea împrumuturilor va ajuta PayPal să-şi „extindă oferta de creditare“. Ţinta nu este profitul din creditare Diferenţa dintre PayPal şi creditori alternativi precum Lending Club este că aceasta nu caută să facă bani din creditarea propriu-zisă. PayPal caută în schimb să ofere consumatorilor şi comercianţilor motive adiţionale pentru a-i folosi serviciile de plăţi în locul celor oferite de procesatori de plăţi rivali, spune Hill Ferguson, directorul de produs al companiei. PayPal a intermediat plăţi de 180 de miliarde de dolari anul trecut, mai mult decât nou-veniţi precum Stripe şi WePay. Însă analiştii şi proprii directori spun că sistemele mai vechi fac dificilă inovarea rapidă în domenii cu dezvoltare rapidă cum ar fi comerţul mobil şi cel social. Rezultatul este că start-up-uri mai noi au depăşit PayPal. Spre exemplu, Apple şi-a ales ca partener pe Stripe pentru lansarea serviciului mobil Apple Pay. Lending Club, ambiţia unor nume grele din lumea financiară de a revoluţiona piaţa creditării A trebuit doar o oră pentru ca investitorii care au pariat pe Lending Club, o companie în vârstă de opt ani care utilizează internetul pentru a-i pune pune în legătură cu creditorii pe cei care au nevoie de finanţare, să obţină un câştig de 3,5 miliarde de dolari, scrie Financial Times. Acţiunile companiei au fost evaluate la 15 dolari bucata când Bursa de la New York s-a deschis joi dimineaţă. După puţin mai mult de 60 de minute de „deal-uri“ între bancherii care căutau vânzători şi cumpărători, titlurile Lending Club au început să se tranzacţioneze cu 24,75 de dolari unitatea, în creştere cu 65%. Aceasta este povestea ofertei publice iniţiale de vânzare de acţiuni a Lending Club, care a marcat tranziţia extrem de rapidă de la un strat-up de doar câteva milioane de dolai într-o companie listată de 8,9 miliarde de dolari. Ambiţia Lending Club este de a zgudui lumea bancară tradiţională şi cea a împrumuturilor prin carduri de credit. Compania foloseşte o platformă online pentru a-i pune în legătură directă pe creditori cu cei care au nevoie de finanţare, extinzând credite la dobânzi mai mici decât cele practicate de băncile mari şi de companiile de carduri de credit.

via www.zf.ro

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.