
Știri
Procesul de solicitare a certificatelor de origine devine mai rapid
Procesul de solicitare a certificatelor de origine preferențială devine mai rapid, mai eficient și mai transparent, iar interacțiunea cu autoritatea vamală se realizează exclusiv prin intermediul mesageriei interne a sistemului, informează Serviciul Vamal. Aceste îmbunătățiri sunt posibile datorită lansării pe mediul de producție a versiunii modernizate a Sistemului Informațional „Certificate de Origine Mărfuri”, integrat în platforma „ASYCUDA World”, începând cu ziua de 2 iunie 2025.
Astfel, noua versiune permite depunerea cererii, transmiterea, analizarea și arhivarea digitală a tuturor documentelor, ceea ce contribuie semnificativ la reducerea timpului de procesare, a volumului de muncă administrativă și a riscului de erori. Cererile sunt depuse exclusiv în format electronic, fără necesitatea prezentării documentelor justificative pe suport de hârtie.
Schimbarea aduce beneficii directe pentru operatorii economici. Eliminarea completă a documentelor fizice și digitalizarea integrală a procesului oferă acces imediat la informațiile necesare și permit monitorizarea în timp real a stării cererilor. Astfel, noul sistem răspunde concret cerințelor mediului de afaceri, oferind o soluție tehnologică modernă, centrată pe eficiență și predictibilitate.
Modernizarea are la bază obiectivul strategic de digitalizare integrală a procesului de eliberare a certificatelor de origine, în conformitate cu „Normele tehnologice privind digitalizarea procesului de eliberare a certificatelor de origine preferențială a mărfurilor”, aprobate la nivel național.
Directorul Serviciului Vamal, Alexandru Iacub, menționează: „Digitalizarea proceselor vamale este o prioritate strategică, iar trecerea la un sistem complet electronic pentru solicitarea certificatului de origine preferențială va aduce un real beneficiu mediului de afaceri, fiind redus semnificativ timpul de procesare, eliminate complet documentele pe hârtie și asigurată transparență maximă, aliniind Serviciul Vamal la cele mai bune practici internaționale.”
Prin această inițiativă, Serviciul Vamal reconfirmă angajamentul său de a moderniza procesele operaționale, de a sprijini dezvoltarea unui comerț internațional competitiv și de a consolida parteneriatul cu comunitatea de afaceri din Republica Moldova.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *
229 vizualizări
Data publicării:
04 Iunie /2025 07:55
Etichete:
originea marfurilor | digitalizare | Codul vamal
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.