Întrebări și răspunsuri
Obligaţiile angajatorului la acordarea unui împrumut angajatului
Ce impozite se reţin şi se calculează la acordarea de către angajator a unui împrumut angajatului? Prin contractul de împrumut o parte (împrumutător) se obligă să dea în proprietate celeilalte părţi (împrumutatul) bani sau alte bunuri fungibile, iar aceasta se obligă să restituie banii în aceeaşi sumă sau bunuri de acelaşi gen, calitate şi cantitate, la expirarea termenului pentru care i-au fost date, după cum prevede art. 867 din Codul civil. În cazul când angajatorul acordă salariatului un împrumut, ...
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Acest articol este destinat doar pentru utilizatorii abonați. Pentru a vă abona selectați abonamentul
Deja sunt abonatAutentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
7520 vizualizări
Data publicării:
20 Iulie /2018 17:20
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
imprumut | facilitati | angajat | angajator
12 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.
Lidia Buzdugan
27 Februarie /2019 10:06
Ce formule contabile se va reflecta in contabilitate??? si cum va fi declarata in VEN12?
Marina Damaschin
27 Februarie /2019 10:43
Lidia Buzdugan
Dna Lidia, bună ziua! Vă recomandăm să citiți seria de articole despre VEN 12, publicate de publicație anterior, elaborate de autorul Marina Brihuneț
Aici aveți prima parte
Materialele au fost publicate în perioada 13-20 februarie în rubrica Contabilitate practică. Mulțumim
Lidia Buzdugan
28 Februarie /2019 12:59
Marina Damaschin
Multumesc!!!dar ca formule contabile cum se indica facilitate de la imprumut fara dobinda?
Marina Damaschin
05 Martie /2019 13:43
Lidia Buzdugan
Dna Lidia, vă recomandăm să consultați și SNC
Lidia Buzdugan
27 Februarie /2019 10:06
Totodata apar un sir de intrebari
BDO MOLDOVA
30 Iulie /2018 11:33
Buna ziua!
Ne cerem scuze pentru insistenta noastra, dar subiectul impunerii cu prime AOAM si contributii sociale a facilitatii acordate de patron de la art.19 lit.d) CF este unul important si argumentele invocate, inclusiv in lumina ultimor completari efectuate de autor la articolul publicat, sint juridic nefondate. Baza juridica fiscala, in articolul discutat este invocata ca si sursa de drept, ceea ce nu este e fapt, mai ales ca ea insasi la punctul 36.1.1.2 nu contine niciun argument juridic in baza carui principiu unele sau alte facilitati acordate de patron sint considerate obiect al impunerii cu prime AOAM si contributii sociale, ceea ce contravine principiului transparentei impunerii.
Autorul invoca ca suma dobinzii determinata reiesind din diferenta pozitiva dintre rata de baza a BNM si rata dobinzii calculata la imprumutul acordat de angajator salariatului este un drept al salariatului, de aceea reprezinta, in sensul Legii cu privire la mărimea, modul şi termenele de achitare a primelor de asigurare obligatorie de asistență medicală «alte drepturi», ceea ce serveste drept temei de impunere cu prime AOAM. Diferenta pozitiva a dobinzii stabilita de art.19 lit.d) CF nu este drept subiectiv, pentru ca un drept subiectiv presupune posibilitatea subiectului activ de a avea o anumită conduită, în limitele prevăzute de lege si de a pretinde, în limitele stabilite de lege, subiectului pasiv să aibă o conduită corespunzătoare (să dea, să facă ori să nu facă ceva), inclusiv de a recurge la concursul forţei de constrângere a statului, dacă dreptul este nesocotit sau încălcat. Despre ce drept al salariatuluo poate fi vorba in cazul diferentei pozitive de suma a dobinzii stabilite de angajator in comparatie cu rata stabilita BNM?!
In ce priveste contributiile sociale, reiteram ca principiul de impunere, utilizat de autoritatile fiscale, conform caruia se impoziteaza cu contributii sociale tot ce ceea ce nu este scutit conform Anexei nr.5 la Legea bugetului AS, este eronat. Nici in aplicarea legislatiei fiscale autoritatile fiscale nu aplica asa argument. Doar nu se impoziteaza totul ce nu este scutit prin art.20 CF! Se impoziteaza ceea ce constituie OBIECT AL IMPUNERII, daca prin norme speciale nu este scutit. Acesta este principiul general de aplicare a normelor de drept — mai intii constatam daca un venit/drept este obiect al impunerii, dupa care stabilim daca acesta este sau nu scutit de impozitare, pentru ca nu poti sa scutesti de impunere ceva ce nu nici nu este obiect al impunerii. Prin urmare, daca diferenta pozitiva de suma a dobinzii nu este «alta recompensa» (suma platita salariatului/drept al salariatului...), aceasta nu este obiect al impunerii, prin urmare ea nici nu are de ce sa fie scutita prin anexele la Legea bugetului AS.
Pentru a evita aceasta corespondenta fara efect, Va rugam sa stabilim o sedinta comuna intre mediul privat interesat de subiectul dat si reprezentantii autoritatii fiscale, de asigurari sociale si medicale, ca sa lamurim acest aspect.
Multumim pentru intelegere!
Cu respect,
Diana Danilevici
Legal & Tax Manager
BDO AUDIT & CONSULTING SRL
022 90 23 00
Marina Damaschin
30 Iulie /2018 13:17
BDO MOLDOVA
Aspectele date au fost înaintate Serviciului Fiscal de Stat pentru expunerea poziției oficiale