Новости

Amplasarea unității de comerț ambulant stradal în Chișinău: reguli pentru licitațiile cu strigare

Expunerea loturilor la licitație pentru dreptul de a încheia un contract privind amplasarea unei unității de comerț ambulant stradal pe teritoriul orașului Chișinău într-o locație anumită identificată cu documentația de licitație se va realiza prin instituirea unei Comisii de licitații în număr de 10 membri, formată din 5 reprezentanți ai Consiliului municipal Chișinău și 5 ai executivului (Primăria municipiului Chișinău), precum și alte subdiviziuni ale administrației publice locale.

 

Licitațiile cu strigare pentru obținerea dreptului de a încheia un contract privind amplasarea unității de comerț ambulant stradal pe teritoriul orașului Chișinău vor fi organizate după reguli noi. Primăria municipiului Chișinău a elaborat un nou regulament în acest sens ce are ca scop prevenirea practicilor anticoncurențiale, dar și asigurarea gestionării și valorificării eficiente a terenurilor proprietate municipală.

 

Astfel, comisia de licitații menționată mai sus examinează locațiile loturilor expuse la licitație, dar și selectază loturile expuse pentru fiecare licitație, stabilește cerințele și criteriile tehnice pentru obiectivele expuse la licitație, examinează și stabilește prețul inițial de expunere la licitație a lotului, a acontului și modului de achitare a costului câștigător, stabilirea pasului de licitație. Totodată, aprobă comunicatul informativ pentru publicare pe pagina oficială a Primăriei, monitorizează modul de desfășurare a licitației, respectarea condițiilor de participare la licitație și garantarea drepturilor participanților, dar și soluționează divergențele apărute în procesul desfășurării licitației. Această comisie se mai ocupă de validarea rezultatelor licitației, scoaterea loturilor de la licitație, suspendarea sau anularea licitației, dar și examinează la fața locului unitățile de comerț ambulant pentru a verifica respectarea condițiilor Contractului de obținere a dreptului privind amplasarea unităților de comerț ambulant stradal pe teritoriul or. Chișinău, încheiat cu Primăria municipiului Chișinău.

 

Pentru a participa la licitația de obținere a dreptului de a încheia contractul privind amplasarea unității de comerț ambulant stradal pe teritoriul orașului Chișinău, solicitanții, după publicarea comunicatului informativ, prezintă o cerere la care se anexează certificatul fiscal la zi din care să rezulte că nu sunt datorii la bugetul local, extrasul din Registrul de stat al unităților de drept, dovada existenței codului CAEM în obiectul de activitate pentru activitatea desfășurată, dovada achitării taxei de participare la licitație și dovada achitării acontului sau depunerii garanției bancare pentru fiecare lot licitat. De asemenea, se prezintă schița de proiect a obiectului comercial, elaborată cu respectarea specificului arhitectonic și cromatic al zonei și clădirilor din preajmă. În schița color a terasei vor fi configurate unitatea comercială mobilă, numărul de mese și scaune, numărul și tipul de echipamente, cât și dispunerea lor, 2-3 fotografii din unghiuri diferite din care să reiasă zona amplasamentului terasei.

author icon

Марина Кэлдаре

Учреждения:

Периодическое издание "Monitorul Fiscal FISC.md"

147 просмотры

Дата публикации:

19 Ноябрь /2025 07:41

Catalogul tematic

Новости

Ключевые слова

activitate de comert | licitaţie

0 комментарии

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon