Новости

Continuitatea afacerii: reprofilare, analiza riscurilor și economie digitală

Întreprinderile din întreaga lume au fost și încă rămân afectate de consecințele negative provocate de pandemie. Totodată, acestea trebuie să elaboreze strategii eficiente pentru etapa post-criză. Ce acțiuni sunt binevenite pentru continuitatea afacerii? Cum poate supraviețui businessul în timpul unei crize? Cum ne ajută comunicarea în aceste situații? Răspunsul la aceste și alte întrebări a fost propus în cadrul unui webinar dedicat IMM-urilor organizat de Echipa Consultanță pentru Micul Business, BERD Moldova, cu suportul EU4Business a UE, în parteneriat cu Organizația Internațională a Muncii (OIM), Consiliul Economic și Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei (GIZ).

 

Un element important în contextul continuității afacerii este identificarea riscurilor și a vulnerabilității ei. După cum a menționat Gary Rynhart, specialist pentru activitățile cu angajatorii, în contextul COVID-19, la nivel global specialiștii au identificat 6 domenii prioritare pentru analiza riscurilor. Acestea sunt: sănătatea, economia, politica, infrastructura, domeniul social și mediul. Riscurile reprezentative pentru fiecare domeniu trebuie analizate din prisma specificului afacerii. De exemplu, pentru companiile care se bazează pe importul forței de muncă, odată cu închiderea frontierelor, riscul pentru domeniul social (migrația) a fost mult mai pronunțat sau în cazul alteia, care nu și-a asigurat angajații cu transport, a existat un risc sporit ce vizează infrastructura.

 

Confederația Națională a Patronatelor din Moldova a întreprins o serie de măsuri ce au avut ca scop oferirea suportului mediului de afaceri din țară. După cum a menționat Vlad Caminschi, director executiv CNPM, odată cu relaxarea restricțiilor tot mai mulți agenți economici și-au reluat activitatea, iar  pentru a se adapta la noile cerințele de diminuare a răspândirii virusului, acestora li s-a propus un Ghid pentru revenirea la muncă în siguranță. Totodată, a fost adaptat la necesitățile Republicii Moldova Planul de continuitate a afacerii în 6 pași, elaborat de OIM. De asemenea, CNPM s-a implicat în procesul de modificare a Codului muncii în ceea ce privește reglementarea muncii la distanță. 

 

În același timp, cu suportul GIZ, trei companii din țara noastră din domeniile textile și automotive și-au reprofilat activitatea – de la producerea huselor pentru transportul auto la producerea de viziere, măști, mănuși, botoși și alte echipamente de protecție. Este vorba despre o companie cu capital italian din Soroca, una cu capital slovac-german din Briceni și o altă companie, cu capital polonez, din raionul Căușeni. Despre aceasta a comunicat Tomas Förch, coordonator de proiect.

 

Potrivit speakerului, astfel s-a reușit păstrarea celor peste 1000 locuri de muncă, fiind angajați suplimentar încă 90 de lucrători. Elaborarea modelului echipamentelor de protecție a avut loc în colaborare cu Centrul de Excelență și Accelerare în Design și Tehnologii ZIPhouse din cadrul Universității Tehnice.

 

Participanții la eveniment au conchis că întreprinderile trebuie să se orienteze către digitalizarea economiei și să elaboreze strategii pe termen lung în acest sens.

author icon

Марина Кэлдаре

Учреждения:

Периодическое издание "Monitorul Fiscal FISC.md"

960 просмотры

Дата публикации:

22 Сентябрь /2020 13:58

Catalogul tematic

Новости

Ключевые слова

webinar | continuitatea afacerii | Patronate | GIZ Moldova | EU4Business-EBRD | Consiliul Economic | monitorul.fisc.md

0 комментарии

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon