Новости

Organele de control pot deveni instituții prietenoase IMM-urilor

Astăzi, 11 octombrie, reprezentanții întreprinderilor mici și mijlocii au avut posibilitatea să participe la un eveniment dedicat managementului afacerii și al personalului, organizat în parteneriat cu Ministerul Economiei, Consiliul Economic pe lângă Prim-ministrul RM, Inspectoratul de Stat al Muncii și ODIMM de BAA „Gladei și Partenerii” și BCD Creative.

 Webinarul face parte dintr-o serie de evenimente dedicate IMM-urilor, în care vor fi abordate subiectele ce se regăsesc pe pagina dezvoltată de către Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, în colaborare cu Fondul pentru Bună Guvernare al Guvernului Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, ce are ca scop oferirea suportului juridic întreprinderilor aflate într-un climat economic dificil.

 

În cadrul webinarului au fost prezentate două din cele șase module ale platformei, și anume: Gestionează cu succes personalul și Gestionează eficient afacerea, care conțin informații practice privind valorificarea angajaților, sporirea performanței echipei, detalii privind încheierea unui contract individual de muncă, remunerarea și drepturile angajaților, timpul de muncă, acordarea concediilor și a zilelor de odihnă,  stabilirea relațiilor cu furnizorii, negocierea contractelor etc.

 

 

Reamintim că, pe lângă cele două module prezentate, platforma conține compartimente dedicate și dezvoltării strategiei de business, digitalizării afacerii, gestionării finanțelor și restructurării afacerilor.

 

Participanții au avut posibilitatea să ia cunoștință de activitatea Inspectoratului de Stat al Muncii și au aflat cum pot beneficia de suportul oferit de această autoritate, în special de consultațiile gratuite în domeniul raporturilor de muncă și care efectuează controlul de stat în domeniul securității şi sănătății în muncă, dar și controlul siguranţei ocupaţionale. Totodată, ISM efectuează controlul de stat în domeniul respectării legislației cu privire la raporturile de muncă și realizează activităţi de pregătire, instruire şi informare în domeniul raporturilor de muncă.

 

 

Potrivit datelor oferite de Igor Ciloci, directorul adjunct al ISM, în primele opt luni ale anului curent au fost realizate 1610 de controale, dintre care 1245 planificate și 365 inopinate. În această perioadă, Inspectoratul a oferit consultații și suport informativ la circa 11 mii de persoane și a instruit 1100 de persoane din cadrul a 147 de entități economice.

 

Speakerii au constatat că organele de control pot deveni instituții prietenoase întreprinderilor, având și atribuția de a oferi consultații în domeniile vizate, astfel încât în procesul controalelor să fie identificate nu doar problemele, dar și cele mai eficiente soluții.

author icon

Марина Кэлдаре

Учреждения:

Периодическое издание "Monitorul Fiscal FISC.md"

760 просмотры

Дата публикации:

11 Октябрь /2021 16:01

Catalogul tematic

Новости

Ключевые слова

IMM | controale | antreprenoriat

0 комментарии

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon