Электронные услуги
“Fiscservinform” – promotorul serviciilor electronice în Moldova
În prezent, o administrare fiscală eficientă şi de calitate implică efort semnificativ pentru gestiunea operativă a informaţiilor eterogene. Acest proces nu poate fi asigurat fără aplicarea tehnologiilor avansate pentru procesarea datelor, fără o echipă de specialişti calificaţi în tehnologia informaţiei şi comunicaţiei. Activităţile complexe de recepţionare, prelucrarea şi analiza zilnică a volumului mare de date cu caracter fiscal, sunt realizate prin aplicarea soluţiilor IT şi utilizarea serviciilor eficiente de comunicare. Această provocare este orientată spre asigurarea Serviciului Fiscal de Stat cu suportul şi asistenţa profesională, în vederea dezvoltării Sistemului informaţional fiscal şi a serviciilor electronice destinate contribuabililor, susţine Victor Berzoi, Şef al Direcţiei gestionarea datelor.Î.S. „Fiscservinform” prestează pe piaţa IT servicii electronice care permit utilizatorilor de a beneficia de ele la distanţă şi care implică anumite avantaje legate de excluderea cheltuielilor de timp, bani şi asigurarea comodităţii. Printre cele mai importante proiecte lansate pot fi nominalizate:
- Servicii de raportare automatizată „Declaraţie electronică” – oferă tuturor contribuabililor posibilitatea de a depune rapoartele fiscale cu aplicarea semnăturii digitale sau semnăturii electronice de autentificare. Sistemul dat completează gama de servicii electronice fiscale, orientate spre modernizarea actului de administrare fiscală în Republica Moldova. Implementarea serviciului „Declaraţie electronică” a contribuit la economisirea cheltuielilor contribuabililor aferente procesului de raportare fiscală. Întreprinderea oferă persoanelor fizice acces gratuit la sistemul informaţional respectiv, iar dezvoltarea acestuia este una din priorităţile stabilite.
- SIA „Cadastrul fiscal” asigură recepţionarea, stocarea, calcularea impozitelor şi a penalităţilor, generarea avizelor, raportarea şi monitorizarea procesului de impozitare a bunurilor imobile din Republica Moldova.
- Sistemului Informaţional Automatizat „e-Factura” oferă agenţilor economici opţiunea utilizării unui produs informaţional avantajos, menit să substituie procesul tradiţional de completare şi expediere a facturilor şi facturilor fiscale, asigurînd automatizarea procesului de circulaţie a documentelor între furnizorul şi beneficiarul facturii fiscale.
- SIA „Contul curent al contribuabilului” reprezintă un instrument on-line de vizualizare a datelor referitoare la impozitele şi obligaţiile fiscale, fiecare contribuabil avînd acces la un cont curent propriu, exact şi actualizat. Cu ajutorul acestui serviciu agenţii economici au posibilitatea să genereze diferite rapoarte, care le permit să afle situaţia fiscală pe tranzacţii, rulaje, solduri, restanţe istorice şi penalităţi atît a companii per ansamblu, cît şi pe fiecare subdiviziune.
- SIA „Crearea şi circulaţia documentelor electronice între SFS şi Instituţiile Financiare” presupune crearea, prelucrarea, semnarea digitală, păstrarea şi circulaţia documentelor electronice între Serviciul Fiscal de Stat şi instituţiile financiare din Republica Moldova. Obiectivul sistemului prevede sincronizarea interacţiunii informaţionale a Serviciului Fiscal de Stat cu instituţiile financiare.
- SIA „Comanda on-line a formularelor tipizate” a fost elaborată şi implementată pentru contribuabilii - solicitanţi de documente primare şi pentru inspectori fiscali, activitatea cărora interacţionează cu acest domeniu. Sistemul poate fi accesat de toţi agenţii economici din Republica Moldova, care deţin semnături electronice de autentificare sau semnături digitale şi sunt înregistraţi pe portalul servicii.fisc.md.
- SIA „Colectarea informaţiilor din surse indirecte” reprezintă o componentă informaţională, menită să asigure circulaţia informaţiei către Serviciul Fiscal de Stat de la sursele indirecte, cum sunt: instituţiile financiare, notarii, agenţiile de turism, companiile de asigurări şi deţinătorii de registre ale proprietarilor de valori mobiliare. Acest sistem permite elaborarea de raportarea şi prezentarea informaţiilor cu privire la mijloacele băneşti ale persoanelor fizice, transmiterea datelor conform normelor de securitate cu utilizarea semnăturilor electronice, fiind în concordanţă deplină cu actele normative în domeniu.
- Timbre de acciz;
- Facturi fiscale;
- Sigilii de protecţie.
Dna Rodica Musteaţa, şef al Serviciului planificare şi audit intern comunică despre faptul că activităţile privind implementarea Sistemului de Management al Calităţii sunt orientate spre obţinerea de noi performanţe în asigurarea unui nivel înalt de corespundere a produselor şi serviciilor la necesităţile clienţilor noştri. Concomitent, utilizarea Sistemului dat vizează aplicarea unui proces continuu de îmbunătăţire a serviciilor prestate. În acest mod, calitatea serviciilor este asigurată de către un colectiv motivat, instruit şi profesionist, fiind adresate tuturor companiilor, care doresc să-şi îmbunătăţească amelioreze nivelul de performanţă şi competitivitate.Noile oportunităţi pe care le oferă serviciile IT prestate de Î.S. „Fiscservinform” contribuie la accelerarea reformelor de modernizare şi digitizare a activităţilor de asistenţă a cetăţenilor, sporirea eficienţei administrării fiscale din Republica Moldova, în special a relaţiilor dintre SFS şi contribuabili. Astfel, optimizarea procedurilor de gestiune fiscală pe scară largă pot fi realizate prin aplicarea tehnologiilor informaţionale moderne. În acest context, eforturile Î.S. „Fiscservinform” sunt orientate spre perfecţionare şi stabilirea unor noi opţiuni, sisteme şi soluţii pentru a asigura o dezvoltare durabilă şi continuă a societăţii.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Счет пользователя создан успешно. Для подтверждения регистрации пройдите по подтверждающей ссылке, действительной в течение 30 календарных дней, отправленной на указанный в формуляре регистрации е-майл.
Задайте нам вопрос
Есть необходимость получить ответ на вопрос, или хочешь предложить тему для статьи, поясняющей практические аспекты деятельности? Зарегистрируйся, отправь вопрос или тему для статьи и в кратчайшие сроки получишь ответ эксперта на электронный адрес или в профиле на странице.
Е-майл *
Заказать услугу по телефону
Введите правильные данные и вскоре с вами свяжется оператор
Имя *
Фамилия *
Е-майл *
Телефон *
Отзыв
Для отслеживания статуса обработки отправленного отзыва, рекомендуем зарегистрироваться на странице. Таким образом ответ, отправленный Вам периодическим изданием «Monitorul Fiscal FISC.md» сохранится и отразится в Вашем профиле. В случае отправки отзыва без регистрации, ответ будет отправлен на ваш е-майл.
Е-майл *
Уважаемый пользователь
Для дальнейшего улучшения качества и доступности поставленных посредством сайта услуг, просим оставить отзыв.
2403 просмотры
Дата публикации:
16 Июль /2014 17:26
Catalogul tematic
Электронные услуги
Ключевые слова
Fiscservinform | Servicii electronice fiscale
0 комментарии
Только для пользователей зарегистрированные и авторизованные обладают право публиковать комментарии