Электронные услуги
Vitalie Ciumacenco: „SIECC–Sistemul informatic de evidenţă a contului curent şi certificare a contribuabilului”
- administrarea şi evidenţa contului fiecărui contribuabil;
- contabilizarea tuturor conturilor de debit şi credit pentru toate tipurile de impozite, pentru vizualizarea agregată şi detaliată a datelor pe fiecare contribuabil;
- posibilitatea înregistrării tuturor tipurilor de impozite în conturi de acelaşi format;
- posibilitatea separării obligaţiilor fiscale de alte venituri administrate de Serviciul Fiscal de Stat;
- posibilitatea identificării adecvate a tuturor informaţiilor furnizate de sistemele de procesare a plăţilor şi veniturilor;
- calcularea datelor scadente pentru tranzacţiile de intrare;
- posibilitatea efectuării modificărilor prin reevaluări, ajustări de cont, transferuri etc.;
- • posibilitatea solicitării în regim on-line a tuturor datelor despre contul contribuabilului;
- • posibilitatea accesării şi vizualizării de către contribuabil a contului său în regim on-line, asigurîndu-se securitatea transferului datelor şi protecţia datelor cu caracter personal;
- calcularea şi afişarea penalităţilor pentru neachitare sau achitare întîrziată a impozitelor;
- structurarea contului contribuabilului pentru asigurarea unei delimitări clare între informaţiile despre impozite şi penalităţi şi/sau alte sancţiuni, astfel încît să fie posibilă prezentarea tuturor soldurilor contribuabilului pe oricare tip de impozit;
- stabilirea periodicităţii (istoricului) apariţiei datoriilor (restanţelor);
- generarea extrasului din cont pe suport de hîrtie sau în format electronic, pe tipuri de impozite sau cumulativ pentru toate impozitele.
- trecerea în contul de debit şi credit în cadrul unui tip de impozite şi pe toate tipurile de impozite;
- o varietate de tranzacţii de contabilizare, de exemplu, debite, credite, transferuri, rambursări, penalităţi, plăţi, ajustări, casări etc.;
- generarea datelor de gestiune privind starea contului, generarea rapoartelor aferente IFPS (auditul sistemului fiscal) şi generarea rapoartelor aferente exploatării SIECC (auditul sistemului informatic);
- suport pentru extragerea informaţiilor şi rapoartelor privind obligaţiunile fiscale, inclusiv privind restanţele la bugetul public naţional;
- suport pentru extragerea informaţiilor şi rapoartelor privind restanţele corespunzătoare perioadelor fiscale în raport cu termenul de prescripţie.
- Principiul divizării arhitecturii pe niveluri: constă în proiectarea independentă a subsistemelor SIECC, în conformitate cu standardele de interfaţă dintre niveluri;
- Principiul legalităţii: care presupune crearea şi exploatarea sistemului informatic, în conformitate cu legislaţia naţională în vigoare şi a normelor şi standardelor internaţionale recunoscute în domeniu;
- Principiul datelor sigure: stipulează introducerea datelor în sistem doar prin canalele autorizate şi autentificate;
- Principiul securităţii informaţionale: presupune asigurarea unui nivel adecvat de integritate, selectivitate, accesibilitate şi eficienţă pentru protecţia datelor de pierderi, alterări, deteriorări şi de acces nesancţionat.
- Principiul accesibilităţii informaţiei cu caracter public: care presupune implementarea procedurilor de asigurare a accesului cetăţenilor Republicii Moldova la informaţia cu caracter public, furnizată de soluţia informatică.
- Principiul transparenţei: presupune proiectarea şi realizarea, conform principiului modular, cu utilizarea standardelor transparente în domeniul tehnologiilor informatice şi de telecomunicaţii;
- Principiul identificării: stipulează aplicarea unui număr unic invariabil de identificare pe fiecare certificat fiscal;
- Principiul expansibilităţii: stipulează posibilitatea extinderii şi completării sistemului cu noi funcţii sau îmbunătăţirea celor existente;
- Principiul de prioritate a primei persoane/a centrului unic: presupune existenţa unei persoane responsabile de rang înalt, cu drepturi suficiente pentru luarea deciziilor şi coordonarea activităţilor în vederea creării şi exploatării sistemului;
- Principiul scalabilităţii - presupune asigurarea unei performanţe similare a soluţiei informatice pentru volumele mici de date şi accesări şi volume mari de date şi acces la sistem;
- Principiul integrării cu asigurarea program existentă - presupune posibilitatea soluţiei informatice de a se integra şi interacţiona cu aplicaţiile deja implementate în cadrul SFS sau aplicaţiilor existente în cadrul altor autorităţi publice (Ministerul Dezvoltării Informaţionale, Biroul Naţional de Statistică, CNAS, CNAM, etc.);
- Principiul simplităţii şi comodităţii utilizării - presupune proiectarea şi realizarea tuturor aplicaţiilor, mijloacelor tehnice şi de program accesibile utilizatorilor Sistemului, bazate pe principii exclusiv vizuale, ergonomice şi logice de concepţie.
- sporirea venitului/ micşorarea cheltuielilor fără a necesita majorarea cuantumului sau numărului impozitelor, datorită adoptării unor procese de afacere mai eficace şi mai eficiente;
- îmbunătăţirea calităţii deservirii contribuabililor prin intermediul unui proces de administrare fiscală eficient, care ar face mai uşoară conformarea contribuabililor;
- îmbunătăţirea deservirii contribuabililor prin facilităţi on-line cum sunt dările de seamă electronice, accesul la conturile individuale şi un şir de alte posibilităţi de utilizare a produselor de autodeservire pentru contribuabili;
- optimizarea şi eficientizarea procesului de luare a deciziei în cadrul SFS;
- menţinerea unui spaţiu informaţional unic între toate subdiviziunile SFS şi autorităţile publice centrale;
- sporirea eficienţei colectării impozitelor prin simplificarea identificării şi managementului neconformării şi colectarea ulterioară a impozitelor restante;
- asigurarea unui mecanism privind informarea operativa privind starea disciplinei de plată a impozitelor şi volumul mijloacelor băneşti pasibil restituirii contribuabililor;
- sporirea nivelului de performanţă şi profesionalism al angajaţilor SFS, prin oferirea de instrumente moderne pentru îndeplinirea sarcinilor care le revin;
- crearea premiselor pentru o posibila integrare a SIECC în cadrul sistemului informatic naţional, reieşind din strategia de edificare a societăţii informaţionale.
Monitorul fiscal FISC.md Nr.10 2012
Учреждения:
Государственная Налоговая Служба
Счет пользователя создан успешно. Для подтверждения регистрации пройдите по подтверждающей ссылке, действительной в течение 30 календарных дней, отправленной на указанный в формуляре регистрации е-майл.
Задайте нам вопрос
Есть необходимость получить ответ на вопрос, или хочешь предложить тему для статьи, поясняющей практические аспекты деятельности? Зарегистрируйся, отправь вопрос или тему для статьи и в кратчайшие сроки получишь ответ эксперта на электронный адрес или в профиле на странице.
Е-майл *
Заказать услугу по телефону
Введите правильные данные и вскоре с вами свяжется оператор
Имя *
Фамилия *
Е-майл *
Телефон *
Отзыв
Для отслеживания статуса обработки отправленного отзыва, рекомендуем зарегистрироваться на странице. Таким образом ответ, отправленный Вам периодическим изданием «Monitorul Fiscal FISC.md» сохранится и отразится в Вашем профиле. В случае отправки отзыва без регистрации, ответ будет отправлен на ваш е-майл.
Е-майл *
Уважаемый пользователь
Для дальнейшего улучшения качества и доступности поставленных посредством сайта услуг, просим оставить отзыв.
3740 просмотры
Дата публикации:
15 Ноябрь /2012 18:18
Catalogul tematic
Электронные услуги
Ключевые слова
Servicii electronice fiscale
0 комментарии
Только для пользователей зарегистрированные и авторизованные обладают право публиковать комментарии