Разное
Şase întrebări pe care trebuie să le pui înainte să angajezi muncitori la distanță
Angajații își doresc să găsească un
work-life balance și să beneficieze de un program cât mai flexibil la locul de muncă. În plus, s-a constatat că aceștia sunt mai fericiți și mai productivi. Nici faptul că permițând angajaților să lucreze acasă vă va economisi bani pentru spațiul de birouri nu este un fapt de neglijat, mai ales pentru afacerile mai mici sau la început de drum.
Toate bune și frumoase până aici. Doar că procesul de angajare nu este niciodată ușor și cu atât mai mult atunci când angajați în sistem remote. Dacă sunteți angajatorul unui lucrător la distanță, declanșează îngrijorarea ca nu cumva să plătiți pe cineva pentru a urmări seriale sau pentru a-și vedea de propriile interese pe banii voștri.
Iată de ce intervievarea potențialilor angajați virtuali este destul de dificilă. Într-un articol pentru Inc.com, Monica Zent, fondator și CEO la Foxwordy, spune că a descoperit câteva întrebări care v-ar putea ajuta să „citiți” mai bine un potențial angajat care ar lucra de la distanță.
„Ai înțeles clar care sunt așteptările pentru acest rol?”
Dacă descrierea postului este vagă, cum ar fi „îmbunătățirea performanței de vânzări” sau „promovarea unei comunicări mai bune la nivelul întregii organizație”, atunci este foarte posibil ca oamenii să piardă vremea toată ziua, deoarece postul nu are stabilite criterii clare pentru performanță, care pot fi determinate. Dar dacă este vorba despre „100 de apeluri pe zi către potențiali clienți, înregistrează-i în sistemul companiei și generează cel puțin 20 de clienți solizi pe săptămână”, atunci vei afla într-o săptămână dacă noul tău angajat își face treaba corespunzător așteptărilor.
„Ce te motivează?”
Pentru un lucru remote, aveți nevoie de o persoană autodidactă, deoarece oamenii care așteaptă să li se spună ce au de făcut nu vor face față unui astfel stil de muncă. Chiar dacă există diverse exerciții și sfaturi care învață cum să te concentrezi atunci când lucrezi de acasă, aceasta necesită și un nivel înalt de motivare personală. Iată de ce este important să înțelegeți felul în care potențialul angajat gândește.
Căutați indicii care să arate gradul de motivație al persoanei, chiar dacă sunt dintre cele mai banale.
„Ai mai făcut asta înainte?”
Dacă răspunsul este nu, rezultă că încearcă să o facă pe banii voștri, ceea ce înseamnă că este nevoie de un anumit nivel de control. Dacă are deja experiență în același domeniu, dar nu vă oferă destule informații despre situația anterioră, puteți contacta fostul angajator.
Cel mai important este să aflați dacă acel candidat știe cum să lucreze de la distanță și dacă a făcut-o cu succes în trecut. Dacă nu, acționați cu mai multă prudență.
„Ai un loc liniștit pentru a lucra?”
În această privință trebuie luate în calcul mai multe aspecte ce țin de profilul job-ului și de spațiul în care se lucrează. Acasă, ar putea fi sustras de copii, câini sau niște lucrări în jurul blocului. Pub-urile sau restaurantele ies din ecuație dacă angajatul ar trebui să facă numeroase apeluri telefonice.
Aici ați putea să îi ieșiți în întâmpinare și să vă oferiți să-i plătiți factura pentru un spațiu de birou într-un mediu social comun.
„Te simți confortabil să petreci timpul singur?”
Există un dezavantaj major atunci când se lucrează de acasă: izolarea socială. Studiile au arătat că, din punct de vedere neurologic, oamenii sunt creați pentru a se conecta cu alte persoane.
Adesea ni se pare că este mai bine acolo unde nu suntem noi. În cazul de față, munca în sistem remote poate părea o idee excelentă, până când nu ajungi să o experimentezi. Din moment ce am stabilit încă la începutul articolului că un angajat fericit este și mai productiv, este imperativ să găsiți o cale de mijloc.
Ideal ar fi să găsiți pe cineva care este familiar cu acest sistem de lucru și are o strategie pentru a face față situației. Aici revenim la cele de mai sus când spuneam că este nevoie să cunoaștem persoana foarte bine, pentru a înțelege ce o motivează și care este stilul ei de muncă. Cu cât aflați mai multe, cu atât mai bine puteți evalua dacă acel candidat se potrivește pentru a lucra de la distanță.
„Ești un optimist?”
Cel mai probabil, majoritatea va spune că da, ca să dea bine în fața angajatorului. Dar o modalitate mai bună pentru a primi un răspuns sincer este să veniți cu un scenariu ipotetic pentru a vedea cum răspunde intervievatul.
Revenind la exemplu cu vânzările, poți prezent următoarea situație: „Treci printr-o scădere a vânzărilor și nimeni nu te mai sună înapoi. Ce faci?” Ceea ce căutați aici este un indiciu asupra modului în care candidatul a gestionat o situație similară în trecut. De ce? Pentru că optimismul este cheia motivației. Nu poți fi motivat dacă crezi că nu ai nicio șansă de a reuși sau nu ai convingerea că o vei face.
Pesimiștii sunt o povară pentru munca de la distanță, așa că trebuie să îi identifici încă de la interviu.
via | www.managerexpress.ro
2269 просмотры
Дата публикации:
07 Февраль /2018 13:06
Catalogul tematic
Новости
Ключевые слова
management | angajat | angajator | lucru de acasa
0 комментарии
Только для пользователей зарегистрированные и авторизованные обладают право публиковать комментарии