avatar

Forum legislativ

Sunt publicate diverse inițiative legislative din domeniul fiscal sau conex mediului de afaceri

11
01 2019
410

În anul 2018 au fost adoptate 341 de acte legislative

Comisia parlamentară economie, buget și finanțe s-a convocat în anul 2018 în 44 de ședințe, potrivit bilanțului statistic al procesului legislativ pe anul 2018. De asemenea, membrii acestei comisii au prezentat cele mai multe rapoarte și corapoarte la proiectele de legi – 178 la număr.

Astfel, pe parcursul anului 2018, cele 10 comisii permanente ale Parlamentului s-au convocat în 339 de ședințe. În sesiunea de primăvară au avut loc 251 de ședințe ale comisiilor parlamentare, în sesiunea de toamnă – 128.

Cele mai multe ședințe au fost organizate de Comisia juridică, numiri și imunități – 46 la număr. Comisia securitate națională, apărare și ordine publică – 40, câte 39 de întruniri au desfășurat Comisia protecție socială, sănătate și familie,
Detalii
26
11 2018
4752

Balanța timpului de muncă: proiectul pentru anul 2019

Zilele de 30 aprilie, 10 mai și 26 august 2019 ar putea fi zile de odihnă, iar zilele de 13 aprilie, 18 mai și 17 august 2019 – zile lucrătoare.

Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale a elaborat proiectul hotărârii de Guvern cu privire la transferal unor zile de odihnă în anul 2019, cu scopul utilizării optime de către salariaţi a zilelor de repaus şi de sărbătoare nelucrătoare în anul 2019.

Decizia urmează a fi luată miercuri, 28 noiembrie, în cadrul ședinței Guvernului.
Detalii
02
11 2018
558

SIA „MEV”. Conceptul monitorizării vânzărilor

Industria informaticii nu respectă tradiţia —
respectă doar inovaţia
.



Una din priorităţiile implementării Strategiei Naţionale de edificare a societăţii informaţionale „Moldova electronică”, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.255 din 9 martie 2005, este pregătirea administraţiei publice şi a societăţii, în ansamblu, în domeniul formării infrastructurii e-guvernării şi utilizării la scară largă a tehnologiilor informaţionale în diferite domenii, inclusiv în administrarea fiscală.
Detalii
05
09 2018
704

Programele de formare profesională vor fi coordonate cu ministerele de resort

Formarea profesională continuă a adulţilor se va organiza în mod distinct pe niveluri de formare şi specialităţi, ţinându-se cont de nevoile angajatorilor, de competenţele generale ale adulţilor, de cerinţele înaintate pentru funcţiile pe care aceştia le exercită şi de posibilităţile lor de promovare sau de încadrare în câmpul muncii.
Detalii
17
07 2018
537

Comitetul Stabilităţii Financiare

Stabilitatea financiară este o condiție în care sistemul financiar poate rezista șocurilor fără a perturba activitatea de intermediere și de alocare eficientă a economiilor spre investiții de capital, se spune în nota informativă la proiectul de lege cu privire la Comitetul Național de Stabilitate Financiară, propus pentru consultări publice de Ministerul Finanţelor.

Conform autorilor, proiectul a fost elaborat în vederea constituirii autorității naționale macroprudențiale, care va fi responsabilă de coordonarea realizării politicilor și de prevenirea, reducerea sau eliminarea riscurilor ce amenință stabilitatea financiară la nivel de sistem, precum şi gestionarea situațiilor de criză financiară sistemică.
Detalii
31
07 2017
1219

Consolidarea sistemului de parteneriat social în domeniul muncii

Comisia Națională pentru consultări şi negocieri colective, a comisiilor similare la nivel de ramură şi cel teritorial va putea solicita amânarea examinării și adoptării proiectelor de acte normative din domeniul muncii şi cel social-economic până la prezentarea avizului Comisiei naţionale.

Ministerul Muncii, Protecției Sociale și Familiei propune spre consultare un proiect de lege ce are drept scop perfecţionarea și consolidarea sistemului actual de parteneriat social.
Detalii
27
07 2017
1328

Întreprinderi de stat şi municipale: noi reglementări ale activităţii

Proiectul de lege privind întreprinderile de stat şi municipale, aprobat de Guvern, a fost publicat în MO şi reglementează particularităţile fondării, funcţionării şi încetării activităţii acestora, modul de administrare a bunurilor, transmise lor, procedura de reorganizare sau dizolvare, componenţa, atribuţiile şi răspunderea organelor de conducere, la fel ca şi tranzacţiile cu conflict de interese și modul de dezvăluire a informației de către aceste entităţi.
Detalii
13
05 2017
1818

Paza unor obiective de stat va fi efectuată de întreprinderile de stat specializate

Întreprinderile de stat specializate în acordarea serviciilor de pază şi securitate, vor putea efectua, în mod exclusiv, activității particulare de pază la obiectivele ce aparţin instituţiilor şi organizaţiilor finanţate de la bugetele de stat şi cele locale, cu excepția acelor instituții care beneficiază de serviciile de pază ale Serviciului de Protecție și Pază de Stat sau dispun de propriul serviciu de pază, precum şi întreprinderilor cu capital preponderent de stat.
Detalii