avatar

Contabilitate Practică

Profesia „Contabil” ca și oricare alta presupune mânuirea unui volum de cunoștințe și abilități. Volumul de bază al cunoștințelor teoretice se obține în urma studiilor superioare, însă abilitățile de a ține o evidență contabilă nu le deține fiecare. Este un noroc dacă la începuitul carierei ați nimerit la o întreprindere mare, printre niște colegi competenți și receptivi, care vă vor ajuta să creșteți profesional și să îmbrățișați subtilitățile profesiei. Dar dacă ați venit să lucrați la o întreprindere mică și sunteți unicul contabil al firmei? Cunoștințe aveți, o adeverește și diploma, dar de unde să începeți?!

16
10 2019
128

Analiza respectării normelor de prudență financiară a Asociațiilor de economii și împrumut

Normele de prudență financiară ale Asociaţiilor de economii și împrumut (Normele) aprobate prin Hotărârea Comisiei Naţionale a Pieţei Financiare nr. 17/8 din 30.04.2008, reprezintă reglementări prudenţiale, în scopul protejării intereselor membrilor, prevenirii și controlului riscurilor Asociaţiilor de economii și împrumut (AEÎ), în desfășurarea normală a activității sale.
Detalii
15
10 2019
302

Determinarea duratei contractului de locațiune și consecințele modificării acesteia în contextul aplicării IFRS 16 „Contracte de leasing”: aspecte practice

Noul standard IFRS 161, fiind considerat de experți un adevărat „cutremur” contabil, a reușit deja să ridice întrebări la aplicarea practică. Aceasta se datorează faptului că noile reglementări necesita un efort destul de mare de implementare și fac apel la raționamentul profesional.
Detalii
09
10 2019
1535

Refacturarea cheltuielilor aferente contractelor de locațiune

În activitatea entității operațiunile aferente refacturării cheltuielilor compensate apar, în mare parte, în baza contractelor de locațiune.

Potrivit Codului civil al RM nr. 1107 din 06.06.2002, prin contractul de locațiune, o parte (locator) se obligă să dea celeilalte părți (locatar) un bun determinat individual în folosință temporară sau în folosință și posesiune temporară, iar locatarul se obligă să plătească chirie.

Odată cu oferirea în locațiune a unui imobil/încăperi urmează a fi suportate și
Detalii
25
09 2019
2011

Возмещение ущерба виновными лицами: основные правовые, бухгалтерские и налоговые особенности

Предметом настоящего материала являются вопросы документального оформления и бухгалтерского учета, связанные с выявлением и возмещением материального ущерба виновными лицами. Также изложены основные правовые аспекты законного признания и налоговые последствия возмещения ущерба.
Detalii
14
08 2019
2132

Principalele modificări și completări operate la Planul general de conturi contabile

În prezentul articol vor fi expuse aspectele generale privind modificările și completările operate la Planul general de conturi contabile.

Potrivit Ordinului MF nr.100 din 28 iunie 2019 au fost aprobate modificările și completările la Planul general de conturi contabile (în continuare — Planul de conturi), care vor intra în vigoare începând cu 1 ianuarie 2020.
Detalii
13
08 2019
984

Бухгалтерский учет операций Dropbox

Для предприятий розничной торговли, общественного питания, туристических фирм и других экономических субъектов, которые реализуют собственную продукцию, товары, оказывают услуги за наличный расчет, возникает вопрос о доставке в банк денежных средств, обеспечивая их сохранность.
Detalii
12
08 2019
643

Tranziția la IFRS 16 „Contracte de leasing”: aspecte practice

După cum am menționat în articolele din edițiile precedente ale revistei „monitorul fiscal FISC.md” (nr. 4, 5 din anul 2018), în care am descris particularitățile noilor reglementări internaționale privind contabilizarea contractelor de locațiune, aplicarea IFRS 161 produce modificări în situațiile financiare, în special, asupra elementelor din bilanțul și din situația profitului sau pierderii ale locatarului.
Detalii
08
08 2019
356

Particularitățile întocmirii situațiilor financiare și rapoartelor speciale în Asociațiile de economii și împrumut

Indicațiile metodice privind contabilitatea și prezentarea informațiilor în situațiile financiare ale Asociațiilor de Economii și Împrumut (AEÎ), aprobate în baza Ordinului MF nr. 166 din 30.12.2016, (Indicații metodice) prevăd că în afară de situațiile financiare AEÎ mai întocmește și prezintă notele la situațiile financiare care includ anexele și nota explicativă.
Detalii
06
08 2019
1942

Modul de contabilizare a pensiei de întreținere a copiilor minori și copiilor majori inapți de muncă

Prin prisma art. 74 din Codul familiei nr. 1316 din 26.10.2000 (Cod) părinții sunt obligați să-și întrețină copiii minori și copiii majori inapți de muncă care necesită sprijin material.

Plata pensiei de întreținere se determină prin două moduri:
• în baza unui contract încheiat între părinți sau între părinți și copilul major inapt de muncă;
• în caz că lipsește acest contract menționat mai sus pensia de întreținere se încasează pe cale judecătorească, la cererea unuia dintre părinți, a tutorelui copilului sau a autorității tutelare teritoriale.
Detalii