Știri
Formularele de executare silită a datoriei vamale, a majorărilor de întârziere și a sancțiunilor materiale vor fi actualizate
Serviciul Vamal propune pentru consultări publice proiectul Ordinului cu privire la aprobarea formularelor de executare silită a datoriei vamale, a majorărilor de întârziere (penalităților) și a sancțiunilor materiale.
Prin acest ordin se propune aprobarea formularelor:
- Deciziei cu privire la declanșarea procedurii de executare silită a datoriei vamale, a majorărilor de întârziere (penalităților) și a sancțiunilor materiale
- Actului de sechestru;
- Actului de ridicare a mijloacelor bănești în numerar de la debitor;
- Dispoziției de suspendare a operațiunilor din conturile de plăți ale debitorului;
- Actului de carență;
- Registrul special de evidență a actelor ce confirmă acțiunile de executare silită a datoriei vamale, a majorărilor de întârziere (penalităților) și a sancțiunilor materiale.
După cum se menționează în nota informativă, activitatea Serviciului Vamal pe domeniul de executare silită este un gen special de activitate în serviciul public și este îndreptată spre încasarea la bugetul de stat a datoriilor vamale ajunse la scadență. Astfel, executarea silită a datoriei vamale înglobează acțiunile întreprinse de Serviciul Vamal pentru perceperea forțată a datoriilor vamale.
Astfel, în conformitate cu prevederile art. 130 alin.(5) din Codul Vamal, autoritatea este în drept să aplice una sau mai multe modalități de executare silită a datoriei vamale. Executarea silită a datoriei vamale se face în temeiul unei decizii, emisă pe un formular tipizat, aprobat de Serviciul Vamal, care are valoare de document executoriu.
Conform proiectului, îndeplinirea deciziei Serviciului Vamal de sechestrare a bunurilor debitorului se efectuează, dacă legislația nu prevede altfel, în prezența debitorului (a reprezentantului acestuia), a persoanei lui cu funcție de răspundere, iar în cazul în care debitorul este persoană fizică care nu este subiect al activității de întreprinzător – în prezența acestuia sau a unui membru al familiei lui cu capacitate deplină de exercițiu.
Dacă debitorul (reprezentantul acestuia), persoana lui cu funcție de răspundere se eschivează de a fi prezenți la sechestrarea bunurilor, aceasta se efectuează fără consimțământul sau în absența lor. Deschiderea fără consimțământul debitorului (reprezentantului acestuia), al persoanei lui cu funcție de răspundere ori în lipsa acestora a încăperilor și a altor locuri în care se află bunurile, precum și sechestrarea lor se efectuează în prezența a doi martori asistenți.
Pentru determinarea cantității suficiente de bunuri ce urmează a fi sechestrate, în momentul sechestrării se stabilește prețul de sechestru al bunurilor după valoarea lor de bilanț, în conformitate cu datele contabilității debitorului. În cazul când persoanele nu țin contabilitatea și când debitorul (reprezentantul acestuia) sau persoana lui cu funcție de răspundere, se eschivează de a fi prezenți la sechestru sau lipsesc, prețul de sechestru al bunurilor va fi stabilit de funcționarul vamal, luând în considerare starea lor tehnică și alte caracteristici. Pentru constatarea stării tehnice pot fi invitați, după caz, specialiști în domeniu. Valorile mobiliare sunt sechestrate la valoarea lor nominală, iar cota-parte într-o societate se determină conform documentelor ei de constituire.
Actul de sechestru conține somația că dacă, în termen de 30 de zile lucrătoare din data aplicării sechestrului, debitorul nu va plăti datoria vamală, bunurile sechestrate vor fi comercializate în conformitate cu legislația.
La data intrării în vigoare a documentului urmează a fi abrogate Ordinele directorului general al Serviciului Vamal nr.195-o/2004 privind aprobarea formularului de ”Dispoziție privind suspendarea operațiunilor la conturile bancare ale plătitorului” și nr.30-o/2014 cu privire la aprobarea formularelor de executare silită a obligației vamale și a contractului-tip privind modificarea termenului de stingere a obligației vamale prin amânarea sau eșalonarea plăților.
Proiectul poate fi consultat până la 1 august.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
806 vizualizări
Data publicării:
18 Iulie /2023 07:58
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
Stingerea obligaţiei vamale | executare silită
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.