Știri
Delegarea salariaţilor: mediul de business și autoritățile discută despre actualizarea cadrului normativ
Delegarea salariaților în interes de serviciu este un subiect actual atât pentru mediul de business, care dorește simplificarea procedurilor, precum și pentru autorități, intenția cărora este asigurarea unui cadru normativ transparent și eficient.
În acest sens, în cadrul Grupului de lucru nr. 4 „Perfecționarea procesului de delegare a salariaților” pe platforma Ministerului Finanțelor, condus de secretara de stat, Olga Golban, au fost discutate propunerile de modificare a Regulamentului cu privire la delegarea salariaţilor entităţilor din Republica Moldova, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2012.
În cadrul evenimentului, secretara de stat a menționat că Ministerul este deschis pentru a analiza toate modificările propuse de membrii Grupului de lucru, astfel încât prevederile ce se referă la delegarea și deplasarea angajaților să fie clare și ușor de implementat de către business.
Ședința s-a desfășurat în formatul unui atelier de lucru, în cadrul căruia reprezentanții mediului de afaceri au formulat propuneri de îmbunătățire a cadrului normativ privind delegarea, ce vizează: revizuirea conceptului documente de călătorie, regimul diurnei în cazul angajaților din cadrul parcurilor IT, delegarea fondatorului entității, precizarea termenului delegării în concordanță cu prevederile Codului muncii, revizuirea sistemului cheltuielilor pentru transport etc.
În opinia participanților la discuții, cadrul normativ privind delegarea salariaților necesită a fi actualizat la situația actuală:
Diana Ilicciev - contabil-șef, Victoriabank: cea mai importantă modificare care trebuie efectuată cât mai urgent la Hotărârea nr.10 constă în simplificarea documentării, ținând cont de aspecte precum globalizarea businessului, munca la distanță, atragerea investitorilor străini, gestionarea activității unei întreprinderi de la distanță. De fapt, ne referim la extinderea obiectului reglementat de Hotărârea nr. 10, prin prisma proceselor dinamice care au loc în business, cum ar fi documentarea electronică, eliminarea numerarului din economie etc.
Svetlana Slobodeanu - auditor, contabil certificat internațional CIPA: trebuie, în primul rând, schimbată abordarea – să lăsăm la discreția businessului să-și gestioneze în mod individual limitele pentru diferite tipuri de cheltuieli, inclusiv pentru componentele de delegare. De asemenea, este necesară liberalizarea documentării în cazul delegării angajaților pentru că normele prevăzute la moment de cadrul normativ sunt depășite de realitatea economică în care trăim.
Ion Sova - reprezentant al Confederației Naționale a Patronatelor: patronatele salută deschiderea Ministerului Finanțelor pentru modificarea acestei hotărâri, deoarece normele de diurnă nu au fost actualizate de foarte mult timp, iar la impactul inflației de astăzi este stringent de efectuat aceste modificări și adaptate la situația reală. Totodată, este necesară și eliminarea elementele birocratice din cadrul controalelor fiscale în partea ce vizează compensarea cheltuielilor de delegare.
În perioada 24-28 aprilie curent este preconizată o altă ședință a Grupului de lucru nr. 4, pentru a fi discutat următorul pachet de modificări la Hotărârea nr.10/2012, ce include cheltuielile de locațiune, achitarea diurnelor și a altor cheltuieli de delegare etc.
Reamintim, în luna martie curent, în cadrul ședinței de relansare a Consiliului Consultativ al Ministerului Finanțelor în domeniul impozitelor și taxelor, ce reunește experți fiscali și vamali din sectorul public și cei din sectorul privat, au fost create 4 grupuri de lucru, printre care și grupul de lucru din domeniul perfecționării procesului de delegare a salariaților.
La subiectul delegării angajaților, vă propunem să consultați și următoarele articole publicate anterior de Monitorul fiscal:
Ghid cu privire la detașarea salariaților
Правовые гарантии при направлении работников в служебные командировки
Правовые гарантии при направлении работников в служебные командировки (III)
Instituții:
Ministerul Finanțelor al Republicii Moldova | Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
1066 vizualizări
Data publicării:
19 Aprilie /2023 08:57
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
noutati
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.