05
01 2016
605

Call Center al Serviciului Vamal - serviciu pentru cetățeni și mediul de afacere

Numărul persoanelor care solicită informații privind regulile de traversare a frontierei este în continuă creștere. Astfel, doar pe parcursul lunii decembrie, în adresa Centrului Unic de Apel au fost înregistrate peste 600 întrebări, atât din partea mediului de afaceri, cât și din partea persoanelor fizice.

Pe parcursul anului 2015 Centrul Unic de Apel al Serviciului Vamal a fost contactat de peste 6500 persoane, care au adresat întrebări privind activitatea vamală și respectiv au primit răspunsuri de la specialiștii în domeniu. La toate solicitările a fost acordat un răspuns corect, echidistant în conformitate cu prevederile legislației în vigoare.

Reiterăm, că Centrului Unic de Apel (Call Center) a fost creat în anul 2013 și este dotat cu două linii: 1) linia anticorupţie — unde pot fi semnalate cazuri de fraudă sau de corupţie şi 2) linia de informare — prin care pot fi solicitate informaţii despre regulile vamale. Acest serviciu poate fi exploatat prin cele mai moderne instrumente: skype, e-mail și nemijlocit rețea telefonică.

Recepţionarea apelurilor la linia de informare se efectuează în zilele de lucru între 08.00- 17.00 de către operator. În afara zilelor şi orelor de lucru toți solicitanții pot înregistra mesajul prin intermediul robotului. Operatorii preiau toate mesajele și contactează pentru a comunica informația solicitată.

Mai mult, când întrebarea necesită informații specializate, apelul telefonic este direcţionat imediat și în mod automat către specialiștii în domeniile precum valoare în vamă, originea mărfurilor, clasificarea mărfurilor, astfel încât să fie oferit un răspuns în timp util.

Analiza întrebarilor parvenite denotă, că cel mai mult cetăţenii sunt interesaţi de modul de achitare a vinietei, de mărfurile care pot fi traversate de către persoanele fizice peste frontiera vamală, vămuirea mijloacelor de transport, calcularea taxei vamale etc. Răspunsurile la cele mai frecvente întrebări sunt plasate în rubrica ÎNTREBĂRI FRECVENTE.

Una din întrebările frecvente se referă la calcularea taxei vamale, iar pentru a simplifica accesul la această informație, Serviciul Vamal oferă prin intermediul paginii web, tuturor celor interesați accesul la baza de date TARIM/ Tariful Vamal Integrat al Republicii Moldova/, care permite determinarea taxei vamale și impozitelor percepute la import. Modul de accesare a TARIM este prezentat în Ghidul video, care oferă cîteva exemple practice (Ghidul poate fi accesat aici).

Ţinem să menţionăm, că pentru îmbunătăţirea serviciului, pe pagina web a instituţiei noastre a fost creată o rubrică separată dedicată Call Center-ului, unde puteți să aflați detalii privind modul de solicitare a informațiilor /puteţi accesa aici/.

Numărul Call Center + (373 22) 574 111 este afișat la toate Birourile și posturile vamale și concomitent toată informaţia despre Call Center poate fi accesată pe pagina web a Serviciului Vamal www.customs.gov.md.

via | customs.gov.md

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.