Știri

CNPM: activitate axată pe suportul businessului în depășirea crizei pandemice

Criza pandemică, cu care s-a confruntat întreaga societate pe parcursul anului 2021, inclusiv mediul de afaceri, dar și criza climatică (seceta) a făcut ca activitatea Confederației Naționale a Patronatelor în anul precedent să fie orientată spre identificarea unor soluții viabile de depășire a problemelor agenților economici, dezvoltarea în condiții optime a afacerilor și, implicit, creșterea economică/ bunăstarea populației, se menționează în Raportul de activitate prezentat astăzi, 27 mai, în cadrul adunării generale a CNPM.

 

Astfel, un subiect prioritar pentru CNPM pe parcursul anului precedent a constituit digitalizarea economiei naționale, inclusiv digitalizarea serviciilor publice și asigurarea interacțiunii la distanță între business și stat. În acest context se menționează și despre digitalizarea în sănătate, subiect discutat în cadrul întâlnirilor cu reprezentanți ai autorităților centrale de profil, fiind propusă lansarea unei platforme online cu informații despre numărul de spitalizări, de paturi disponibile, echipamente medicale existente, eliberarea medicamentelor în baza de e-rețetă etc. Totodată, la solicitarea Direcției executive a CNPM și-a reluat activitatea Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Asigurări în Medicină.

 

CNPF a participat la ședințele organizate de Ministerul Muncii și Protecției Sociale privind aplicarea practică a regulamentelor de susținere a salariaților în condiții de restricții (două zile plătite pentru vaccinare, indemnizația de șomaj tehnic). 

 

 

În perioada de referință și-a continuat activitatea Grupul de Lucru tripartit, instituit pentru negocierea modificărilor la Codul muncii, care s-a întrunit în circa 30 de ședințe în cadrul cărora au fost examinate peste 65 propuneri de modificare a Codului muncii ce se referă la garanții la angajare pentru persoanele cu necesități speciale; registrul electronic al angajaților; clauza de neconcurență; programarea concediilor etc.

 

Cu suportul oferit de către Organizația Internațională a Muncii, CNPM a fost implicată în elaborarea platformei e-learning pe aspecte ce țin de legislația muncii, securitatea și sănătatea în muncă, dialog social, care urmează a fi lansată în scurt timp. În cadrul acestea se vor regăsi mai multe module și webinare, ce vor putea fi accesate direct de către persoanele interesate, precum și o serie de modele/ tipuri de documente necesare pentru documentarea corectă a relațiilor de muncă.

 

CNPM a venit cu o serie de propuneri în procesul elaborării proiectului privind politica fiscală și vamală pentru anul 2022, ce se referă la reglementarea activității nerezidenților; autentificarea contribuabililor în sistemul informațional al Serviciului Fiscal de Stat prin utilizarea semnăturii digitale etc.

 

 

Totodată, în urma concursului organizat de Cancelaria de Stat pentru selectarea asociațiilor de business în cadrul Consiliilor de Soluționare a Disputelor, create pe lângă autoritățile cu funcții de control, au fost selectați membri CNPM în mai multe consilii – ale Serviciul Fiscal de Stat, Agenției Naționale Siguranța Alimentelor, Inspectoratului de Stat al Muncii, Agenției Naționale Sănătate Publică, Agenției Supraveghere Tehnică, Agenției pentru Protecția Mediului etc.

 

 

Confederația Națională a Patronatului din RM este organizația mediului de afaceri care promovează și apără interesele legitime ale membrilor săi în relațiile cu autoritățile publice, sindicatele și alte entități juridice. Fondată în 1996, la momentul de față reunește 32 de membri, dintre care 19 federaţii, asociaţii patronale şi profesionale, precum şi 13 întreprinderi care reprezintă sectoarele-cheie ale economiei naționale.  Per total, CNPM reprezintă circa 3500 întreprinderi.

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

690 vizualizări

Data publicării:

27 Mai /2022 13:34

Domeniu:

Noutăți

Etichete:

Patronate | business

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon