Știri
CNPM: activitate axată pe suportul businessului în depășirea crizei pandemice
Criza pandemică, cu care s-a confruntat întreaga societate pe parcursul anului 2021, inclusiv mediul de afaceri, dar și criza climatică (seceta) a făcut ca activitatea Confederației Naționale a Patronatelor în anul precedent să fie orientată spre identificarea unor soluții viabile de depășire a problemelor agenților economici, dezvoltarea în condiții optime a afacerilor și, implicit, creșterea economică/ bunăstarea populației, se menționează în Raportul de activitate prezentat astăzi, 27 mai, în cadrul adunării generale a CNPM.
Astfel, un subiect prioritar pentru CNPM pe parcursul anului precedent a constituit digitalizarea economiei
CNPF a participat la ședințele organizate de Ministerul Muncii și Protecției Sociale privind aplicarea practică a regulamentelor de susținere a salariaților în condiții de restricții (două zile plătite pentru vaccinare, indemnizația de șomaj tehnic).
În perioada de referință și-a continuat activitatea Grupul de Lucru tripartit, instituit pentru negocierea modificărilor la Codul muncii, care s-a întrunit în circa 30 de ședințe în cadrul cărora au fost examinate peste 65 propuneri de modificare a Codului muncii ce se referă la garanții la angajare pentru persoanele cu necesități speciale; registrul electronic al angajaților; clauza de neconcurență; programarea concediilor etc.
Cu suportul oferit de către Organizația Internațională a Muncii, CNPM a fost implicată în elaborarea platformei e-learning pe aspecte ce țin de legislația muncii, securitatea și sănătatea în muncă, dialog social, care urmează a fi lansată în scurt timp. În cadrul acestea se vor regăsi mai multe module și webinare, ce vor putea fi accesate direct de către persoanele interesate, precum și o serie de modele/ tipuri de documente necesare pentru documentarea corectă a relațiilor de muncă.
CNPM a venit cu o serie de propuneri în procesul elaborării proiectului privind politica fiscală și vamală pentru anul 2022, ce se referă la reglementarea activității nerezidenților; autentificarea contribuabililor în sistemul informațional al Serviciului Fiscal de Stat prin utilizarea semnăturii digitale etc.
Totodată, în urma concursului organizat de Cancelaria de Stat pentru selectarea asociațiilor de business în cadrul Consiliilor de Soluționare a Disputelor, create pe lângă autoritățile cu funcții de control, au fost selectați membri CNPM în mai multe consilii – ale Serviciul Fiscal de Stat, Agenției Naționale Siguranța Alimentelor, Inspectoratului de Stat al Muncii, Agenției Naționale Sănătate Publică, Agenției Supraveghere Tehnică, Agenției pentru Protecția Mediului etc.
Confederația Națională a Patronatului din RM este organizația mediului de afaceri care promovează și apără interesele legitime ale membrilor săi în relațiile cu autoritățile publice, sindicatele și alte entități juridice. Fondată în 1996, la momentul de față reunește 32 de membri, dintre care 19 federaţii, asociaţii patronale şi profesionale, precum şi 13 întreprinderi care reprezintă sectoarele-cheie ale economiei naționale. Per total, CNPM reprezintă circa 3500 întreprinderi.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
896 vizualizări
Data publicării:
27 Mai /2022 13:34
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
Patronate | business
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.